• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Turizm İşletmeciliği
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Turizm İşletmeciliği
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Algılanan nepotizmin etik liderlik aracılığında örgütsel bağlılığa etkisi: Otel işletmelerinde araştırma

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (7.256Mb)

Tarih

2020

Yazar

Özer, Gülfer

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Özer, G. (2020). Algılanan nepotizmin etik liderlik aracılığında örgütsel bağlılığa etkisi: Otel işletmelerinde araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). İskenderun Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.

Özet

Bu araştırmada; işgörenlerin nepotizm ve etik liderlik algılamalarının örgütsel bağlılığın alt boyutlarından duygusal, devam ve normatif bağlılık üzerindeki etkisini tespit etmek amaçlanmıştır. Ayrıca, nepotizmin örgütsel bağlılığın alt boyutlarına olan olası etkisinde etik liderliğin aracılık rolünün bulunup bulunmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın amaçları doğrultusunda, verileri toplamak amacı ile anket tekniği ve kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Hatay ilinde faaliyet gösteren en az 3 yıldızlı ve turizm işletme belgeli otellerin işgörenleri oluşturmaktadır. Verilerin analizi, SPSS 24.0 analiz programı aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama safhası 2019 yılının Ağustos ayında gerçekleştirilmiş olup, 250 katılımcıya ulaşılabilmiştir. Analizler ise, eksizsiz ve hatasız doldurulan 232 anket formu ile gerçekleştirilmiştir. Verilere faktör analizi, korelasyon, regresyon, ANOVA ve t testleri uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, değişkenler arasında ilişkiler tespit edilmiştir. Bulgularda, nepotizmin duygusal bağlılık, devam bağlılığı ve normatif bağlılık üzerinde anlamlı ve negatif yönlü bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların demografik özelliklerine bağlı olarak, nepotizm algılamaları, etik liderlik algılamaları, duygusal bağlılıkları, devam bağlılıkları ve normatif bağlılıklarında farklılaşmalar olduğu tespit edilmiştir. Daha sonra ise; elde edilen bulgular esas alınarak, sonraki araştırmalara yön vermeye ve sektöre de katkı sağlamaya yönelik öneriler geliştirilmiştir.
 
In this study, it was aimed to determine the reason of emotional, continuation and normative commitment from the sub-dimensions of organizational commitment of employees' perceptions of nepotism and ethical leadership. Furthermore, it is aimed to determine whether ethical leadership has a mediating role in the possible impact of nepotism on the sub-dimensions of organizational commitment. For the purpose of the research, questionnaire technique and easy sampling method were used to collect the data. The population of the research consists of the employees of at least 3-star hotels operating in Hatay and tourism certified. Data analysis was performed through SPSS 24.0 analysis program. The data collection phase was carried out in August 2019 and 250 participants were reached. The analyzes were carried out with 232 questionnaires that were filled out completely and without errors. Factor analysis, correlation regression ANOVA and t tests were applied to the data. As a result of the research, the relationships between the variables were determined. In the findings, it was determined that nepotism had a significant and negative effect on emotional commitment continuation commitment and normative commitment. In addition, depending on the demographic characteristics of the participants, nepotism perceptions, ethical leadership perceptions, emotional commitment, continuation commitment and normative commitment were found to be different. Then, based on the findings obtained, suggestions were developed to direct future research and contribute to the sector.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12508/1450

Koleksiyonlar

  • Turizm İşletmeciliği [10]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.