Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSaçlı, Çağrı
dc.contributor.authorKahraman, Ceyhan Özdemir
dc.date.accessioned2020-12-07T10:35:35Z
dc.date.available2020-12-07T10:35:35Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.citationKahraman, C. Ö. (2020). Festival katılımcılarının motivasyon, memnuniyet ve tekrar ziyaret eğilimlerinin belirlenmesi: Uluslararası Fethiye Ölüdeniz hava oyunları festivali örneği. (Yüksek Lisans Tezi). İskenderun Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/1453
dc.description.abstractTurizmin önemli bir bölümünü oluşturan festivaller, katılımcılarına daha önce görmedikleri yeni destinasyonları görme, farklı etkinliklerde bulunma, farklı kültürleri tanıma, öğrenme ve yerel halkla iletişim kurabilme gibi fırsatlar tanımaktadır. Bununla birlikte festivaller çoğunlukla açık alanlarda gerçekleşmesinden dolayı çevre ve doğa bilinci oluşturmaktadır. Bu bağlamda festivaller yalnızca ekonomik değil, sosyo-kültürel ve çevresel açıdan da hem destinasyonlar, hem turistler hem de yöre halkı için büyük öneme sahiptir. Araştırmanın amacı Uluslararası Fethiye Ölüdeniz Hava Oyunları Festivaline katılan katılımcıların hangi motivasyonlarla festivale katılım sağladıklarını, memnuniyet düzeylerini ve tekrar ziyaret eğilimlerinin ilişkisel yapısının belirlenmesidir. Araştırmada kullanılmak üzere toplamda 35 önermelik bir anket uyarlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Uluslararası Fethiye Ölüdeniz Hava Oyunları Festivali katılımcılarına 15-20 Ekim 2019 tarihlerinde yüz yüze anket yöntemi uygulanarak toplamda 414 adet anket verisi elde edilmiştir. Anketlerden elde edilen veriler SPSS 25.0 paket programı aracılığıyla analiz edilmiş ve bulgular oluşturulmuştur. Araştırmada, festival katılımcılarının motivasyon algılarının, memnuniyet algı düzeylerini pozitif yönde etkilediği, motivasyon algılarının, tekrar ziyaret eğilimi algı düzeylerini pozitif yönde etkilediği ve memnuniyet algılarının, tekrar ziyaret eğilimi algı düzeylerini pozitif yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe festivals, which constitute an important part of tourism, provide the participants with opportunities to see new destinations that they have not seen before, to engage in different activities, to recognize different cultures, to learn and to communicate with local people. However, since festivals are mostly held in open spaces, they create environmental and nature awareness. In this context, festivals are not only economical, but also socio-cultural and environmentally important for destinations, tourists and local people. The aim of the study is to determine the motivations of the participants of the International Fethiye Oludeniz Air Games Festival, their satisfaction levels and their tendency to visit again. A total of 35 propositions were adapted to be used in the study. For this purpose, a total of 414 questionnaire data were obtained by applying face-to-face survey method to the participants of International Fethiye Oludeniz Air Games Festival on 15-20 October 2019. The data obtained from the questionnaires were analyzed through SPSS 25.0 package program and findings were created. In the study, it was concluded that the motivation perceptions of the festival participants had a positive effect on their perception of satisfaction, their perceptions of motivation had a positive effect on their perception of tendency to revisit and that their perceptions of satisfaction had a positive effect on their perception of tendency to revisit.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİskenderun Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtkinlik turizmien_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectTurist memnuniyetien_US
dc.subjectHava oyunları festivalien_US
dc.subjectFethiyeen_US
dc.subjectEvent tourismen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectTourist satisfactionen_US
dc.subjectAir games festivalen_US
dc.titleFestival katılımcılarının motivasyon, memnuniyet ve tekrar ziyaret eğilimlerinin belirlenmesi: Uluslararası Fethiye Ölüdeniz hava oyunları festivali örneğien_US
dc.title.alternativeDetermination of motivation, satisfaction and tendency to revisit of festival partipicant: Example of international Fethiye Ölüdeniz air games festivalen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.isteauthorSaçlı, Çağrı
dc.relation.indexİndeks Bilgisi Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster