Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCansız, Ömer Faruk
dc.contributor.authorÜnsalan, Kevser
dc.date.accessioned2020-12-31T10:41:40Z
dc.date.available2020-12-31T10:41:40Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationCansız, Ö., Ünsalan, K. (2020). Yük Taşımacılığında Tek Türlü ve Çok Türlü Taşımacılık Rotalarının Karbon Ayak İzinin Karşılaştırılması . Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisi , 11 (2) , 809-816. https://doi.org/10.24012/dumf.568361en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24012/dumf.568361
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/1596
dc.description.abstractGünümüzün en önemli çalışma alanlarından biri küresel ısınma ve küresel ısınmanın etkileridir. Küresel ısınmayı tetikleyen faktörlerin başında çevresel katı, sıvı, gaz atıklar ve yeşil alanların tahribi gelmektedir. Bu çalışma da ulaştırma sektöründeki CO2 salınımı, ulaşım rotalarına göre karşılaştırılmaktadır. Yaygın olarak yapılan tek türlü taşımacılık ile çok türlü taşımacılık karşılaştırılmaktadır. Çalışma Türkiye’nin İskenderun ilçesinden diğer tüm illere 5, 10 ve 14 ton yükün taşınmasını esas almaktadır. Bu yük tonajları Hatay’da üretimi yaygın ve ihracat potansiyeli yüksek olan filtre malzemesinin türüne bağlı olarak minimum, maksimum ve orta seviyede yük tonajlarını belirtmekte ve veriler filtre fabrikasından alınmaktadır. Burada farklı yük tonajlarının minimum CO2 salınımı açısından taşımacılık türü seçimini ne derece etkilediği araştırılmaktadır. Çıkan sonuçlar ışığında çok türlü taşımacılık rotasının kullanılması ile ülkemizde yaygın olarak yapılan tek türlü taşımacılıktaki özellikle karayolu taşımacılığındaki, fazla CO2 salınımı azaltılabilmektedir. Çok türlü taşımacılık ile tek türlü denizyolu ve demiryolu taşımacılığının yapılamadığı bölgelere, daha çevreci taşımacılık yapılabilmektedir. Yapılan analizlere göre çok türlü taşımacılık rotalarının 5 ton yük için verimli olduğu il yüzdesi %60, 10 ton yük için %63, 14 ton yük için ise %66 çıkmaktadır. Böylece Türkiye coğrafyası düşünüldüğünde, çok türlü taşımacılığın tek türlü taşımacılığa göre CO2 emisyonu yönünden daha avantajlı olduğu, çevreye daha az sera gazı salınımının gerçekleştiği görülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.24012/dumf.568361en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEmisyonen_US
dc.subjectYük taşımacılığıen_US
dc.subjectÇok türlü taşımacılıken_US
dc.subjectTek türlü taşımacılıken_US
dc.titleYük Taşımacılığında Tek Türlü ve Çok Türlü Taşımacılık Rotalarının Karbon Ayak İzinin Karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisien_US
dc.contributor.departmentMühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi -- İnşaat Mühendisliği Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6857-2513en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9163-4855en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage809en_US
dc.identifier.endpage816en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.isteauthorCansız, Ömer Faruk
dc.contributor.isteauthorÜnsalan, Kevser
dc.relation.indexTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster