Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPaker, Serim
dc.contributor.authorPaker, Neslihan
dc.date.accessioned2021-01-08T07:45:31Z
dc.date.available2021-01-08T07:45:31Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationPaker, S., Paker, N. (2020). Mürettebatlı Yat Kiralama Hizmetinin Sürdürülebilirlik Analizi ve Öneriler. Deniz Taşımacılığı ve Lojistiği Dergisi, 1 (1), 9-19.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/mtl/issue/55190/714330
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/1652
dc.description.abstractTürkiye’de mürettebatlı yat kiralama pazarı sürekli bir değişim geçirmektedir. Sektör temsilcileri ve kural koyucuların sürdürülebilirliği de göz önünde bulundurarak bu değişimlere hızlı tepki verme ve uyum sağlama becerileri geliştirilmeye açıktır. Mürettebatlı yat işletmecileri ortaya koydukları orta ve uzun vadeli stratejilerinde ve geliştirdikleri stratejilerin pazarlama uygulamalarında bazı sıkıntılarla karşılaşmaktadırlar. Türk deniz turizmi pazarında, stratejik pazarlama yaklaşımıyla, mürettebatlı yat kiralama üzerine sürdürülebilirliğin çevre, ekonomik ve sosyal boyutlarının bütünsel olarak değerlendirildiği bir çalışma yapılmamıştır. Bu çalışmada hizmet sunucuları tarafından algılanan ve deniz turizmi sürdürülebilirliğini belirleyen ve etkileyen unsurların tespit edilmesi ve uygulanabilir çözüm önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın ana çerçevesini bu konuda faaliyet gösteren yat işletmeleri ve konu ile ilgili kural koyucu ve denetleyici kamu yetkilileri oluşturmaktadır. Araştırmada, sekiz katılımcıyla yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiş, sosyal, ekonomik ve çevresel boyutları altında Türkiye’de mürettebatlı yat kiralama hizmetinin sürdürülebilirliği ile ilgili mevcut durum analizi yapılmış ve bunlara dayalı olarak çözüm önerileri geliştirilmiştir. Görüşmeden elde edilen bulgulara göre söz konusu hizmete dair sürdürülebilirliğin en çok çevresel boyutu tehdit altında olup, diğer iki boyutunun da ciddi problemleri olduğu gözlenmiştir. Çalışma sonuçlarının sektör paydaşlarının sürdürülebilir pazarlama stratejilerine ve deniz turizminin sürdürülebilirlik yazınına katkı koyması beklenmektedir.en_US
dc.description.abstractCrewed yacht charter market in Turkey is changing constantly. Considering the pace of the change, the ability of the sector representatives and administration, to react and adapt to these changes is open to development. Crewed yacht charter operators face some difficulties in their medium- and long-term strategies and marketing practices of the strategies they develop. No study has been carried out on the Turkish marine tourism market, in which the environmental, economic and social dimensions of sustainability are evaluated on a crew yacht charter with a strategic marketing approach. In this study, it is aimed to identify the factors perceived by service providers that determine and affect the sustainability of marine tourism and to develop feasible solutions. The main framework of the study is the regulatory and supervisory public authorities and the yacht enterprises operating on this subject. In the study, eight participants were interviewed with semi-structured interviews and the current situation regarding the sustainability of crewed yacht charter services in Turkey has been evaluated by content analysis, under social, economic and environmental dimensions and solutions based on them have been proposed. According to the findings obtained from the interviews, the environmental aspect of sustainability is the most threatened one, and the other two dimensions are observed to have serious problems too. The results of the study are expected to contribute to the sustainable marketing strategies of the sector stakeholders and to the sustainability literature of marine tourism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİskenderun Teknik Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeniz turizmien_US
dc.subjectSürdürülebilirliken_US
dc.subjectYat kiralamaen_US
dc.subjectSürdürülebilir pazarlamaen_US
dc.subjectMarine tourismen_US
dc.subjectSustainabilityen_US
dc.subjectYatch charteren_US
dc.subjectSustainable marketingen_US
dc.subject.classificationDenizcilik
dc.titleMürettebatlı Yat Kiralama Hizmetinin Sürdürülebilirlik Analizi ve Önerileren_US
dc.title.alternativeSustainability Analysis and Suggestions on Crewed Yacht Charter Serviceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDeniz Taşımacılığı ve Lojistiği Dergisien_US
dc.relation.journalJournal of Maritime Transport and Logistics
dc.contributor.departmentİskenderun Teknik Üniversitesi -- Deniz Taşımacılığı ve Lojistiği Dergisien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8931-9039en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8087-7758en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.relation.indexİndeks Bilgisi Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster