Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaştuğ, Sedat
dc.contributor.authorAydın, Selim Cem
dc.date.accessioned2021-03-02T05:17:01Z
dc.date.available2021-03-02T05:17:01Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationBaştuğ, S., Aydın, S.C. (2021). Denizcilik Eğitiminde Oyunlaştırma Üzerine Derleme Türünde Literatür Çalışması. Deniz Taşımacılığı ve Lojistiği Dergisi, 2(1), 28-35.en_US
dc.identifier.issn2757-8119
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/mtl/issue/60384/810368
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/1712
dc.description.abstractSon yıllarda oyunlaştırma yöntemi birçok alanda kullanılmakla beraber özellikle yükseköğretim de ön plana çıkmaktadır. Yapılan son çalışmalar taşımacılık alanında özellikle lojistik üzerine oyunlaştırma yönteminin yoğun bir şekilde öğrenci eğitim motivasyonunu arttırmada kullanıldığını göstermektedir. Ancak taşımacılığın her kolunda (örneğin, denizcilik veya sivil havacılık) oyunlaştırma yönteminin değeri tam olarak anlaşılamamıştır. Bu yüzden ana çalışmanın amacı, denizcilik eğitiminde oyunlaştırma üzerine yapılan çalışmaları derleyerek gelecekte yapılacak olan diğer çalışmalar için bir teorik bir zemin hazırlamaktır. Çalışmada yöntem olarak geleneksel derleme türünde bir literatür çalışması tercih edilmiştir. Çalışmanın sonuçları göstermektedir ki, son yıllarda denizcilik eğitiminde az da olsa oyunlaştırma yönteminin öğrenci motivasyonu üzerinde kullanıldığı ve eğitime katılımı arttırdığı tespit edilmiştir. Bu makalenin oyunlaştırma yönteminin denizcilik eğitimi alanında kullanımı üzerine araştırmacılara yeni ufuklar açacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractAlthough the gamification method has been used in many fields in recent years, it especially becomes more important in higher education. Recent studies show that the gamification methodology, especially on logistics, is used extensively in the field of transportation to increase student education motivation. However, the value of the gamification method in every branch of transport (i.e. maritime or civil aviation) is not fully understood. Therefore, the aim of the main study is to compile the studies on gamification in maritime education and to prepare a theoretical basis for other future studies. A narrative based literature review was preferred as a methodology in the study. The results of the study show that, in recent years, it has been determined that the gamification methodology in maritime education has been used on student motivation and increased participation in education. It is thought that this paper will open new horizons for researchers on the making use of gamification in the field of maritime education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİskenderun Teknik Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOyunlaştırmaen_US
dc.subjectDenizcilik eğitimien_US
dc.subjectOyun öğelerien_US
dc.subjectÖğrenme motivasyonuen_US
dc.subjectEğitime katılımen_US
dc.subject.classificationDenizcilik
dc.titleDenizcilik Eğitiminde Oyunlaştırma Üzerine Derleme Türünde Literatür Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeNarrative Based Literature Review on Gamification at Maritime Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDeniz Taşımacılığı ve Lojistiği Dergisien_US
dc.relation.journalJournal of Maritime Transport and Logistics
dc.contributor.departmentBarbaros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage28en_US
dc.identifier.endpage35en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.isteauthorBaştuğ, Sedat
dc.contributor.isteauthorAydın, Selim Cem
dc.relation.indexİndeks Bilgisi Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster