Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğusel, Vedat
dc.date.accessioned2021-07-05T11:48:43Z
dc.date.available2021-07-05T11:48:43Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationDoğusel, V. (2021). Kocaeli Limanları TalepTahmini. Deniz Taşımacılığı ve Lojistiği Dergisi , 2 (2) , 82-90. https://doi.org/10.52602/mtl.947252en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.52602/mtl.947252
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/1830
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/mtl/issue/63217/947252
dc.description.abstractTicaret ve sanayi merkezi olmasının yanında aynı zamanda coğrafi konumu sayesinde lojistik sektörü açısından da büyük bir öneme sahip olan Kocaeli Türkiye’de önemli deniz hudut kapılardan birisidir. Limanlar için talep tahini büyük önem arz etmektedir. Liman operasyonlarının ve liman altyapı/üstyapı hizmetlerinin sekteye uğramadan devamlılığını sağlaması, trafik düzeninin karmaşıklığa yol açmaması, güvenlik açıklığı yaşanmaması, doğal ve mali kaynakların verimli kullanımının sağlanması ve tüm benzer arz-talep uyumsuzluğunun sonuçlarından kaçınmak için limanlarda talep tahminine başvurulmaktadır. Çalışmada yer verilen çoklu regresyon analizinde; 2009 ile 2020 yılları arası Türkiye’deki toplam yük (ton) ve toplam elleçlenen konteyner (adet) verileri bağımlı değişkenler, 2009 ile 2020 yılları arası Türkiye’ye ait GSYİH, ithalat, ihracat ve nüfus rakamları bağımsız değişkenler olarak yer almıştır. Yapılan çalışma sonucunda; toplam yük olarak değerlendirildiğinde Kocaeli limanlarının uzun vadede yeni bir kapasiteye ihtiyacının olmadığı, konteyner açısından değerlendirildiğinde ise mevcut 3,7 milyon TEU kapasitenin 2033 yılından itibaren yetmeyeceği ve Kocaeli’de konteyner kapasitesinin arttırılmasına ihtiyaç olacağı sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractKocaeli, which has a great importance in terms of logistics sector thanks to its geographical location as well as being a center of trade and industry, is one of the important sea border gates in Turkey. Demand forecasting is of great importance for ports. It is used at ports in order to ensure the continuity of port operations and port infrastructure / superstructure services without interruption, the traffic pattern does not cause complexity, there is no security gap, the efficient use of natural and financial resources, and to avoid the consequences of all similar supply-demand mismatches. In the multiple regression analysis included in the study; between 2009 and 2020, total cargo (tons) and total handled containers (pieces) data are dependent variables, and GDP, import, export and population figures of Turkey between 2009 and 2020 are included as independent variables. As a result, when evaluated as total cargo, it was concluded that Kocaeli ports do not need a new capacity in the long term, and when evaluated in terms of containers, the current 3,7 million TEU capacity will not be sufficient as of 2033 and Kocaeli will need a new container capacity.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİskenderun Teknik Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.52602/mtl.947252en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKocaelien_US
dc.subjectLimanen_US
dc.subjectTalepen_US
dc.subjectTahminen_US
dc.subjectPorten_US
dc.subjectDemanden_US
dc.subjectForecasten_US
dc.titleKocaeli Limanları Yük Talep Tahminien_US
dc.title.alternativeCargo Demand Forecast for Kocaeli Portsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDeniz Taşımacılığı ve Lojistiği Dergisien_US
dc.relation.journalJournal of Maritime Transport and Logistics
dc.contributor.authorID0000-0002-2605-8839en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage82en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.relation.indexİndeks Bilgisi Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster