Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemircan, Ufuk
dc.date.accessioned2021-07-05T12:05:09Z
dc.date.available2021-07-05T12:05:09Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationDemircan, U. (2021). Demiryolu Taşımacılığının Liman Hizmet Pazarlamasına Etkileri. Deniz Taşımacılığı ve Lojistiği Dergisi, 2 (2), 91-100. https://doi.org/10.52602/mtl.945718en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.52602/mtl.945718
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/1831
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/mtl/issue/63217/945718
dc.description.abstractKüresel ticaret ulaştırma altyapıları sayesinde hayat bulmaktadır. Bugün küresel ticaretin %85’i denizyolu ile gerçekleştirilmektedir. Elbette bu bir tesadüf değildir. Dünya yüzeyinin %70 oranında denizlerle kaplı olması, sahip olduğu ölçek ekonomisi ve mesafe ekonomisi avantajları ile denizyolu taşımacılığı, diğer taşıma modlarına göre çok güçlü bir seçenektir. Limanlar denizyolu taşımacılığının en önemli altyapıları olarak kara ve deniz arasında bir ara yüz olma niteliğine sahiptir. Kara tarafından karayolu, demiryolu ve boru hatları ile gelen yükler limanlarda gemilere aktarılmakta, bu anlamıyla limanlar taşıma modunun değiştirildiği alanlar olarak hizmet vermektedir. Liman işletmeleri sağladığı avantajlar nedeniyle demiryolu bağlantısının olmasını istemekte, hatta bunu bir pazarlama enstrümanı olarak kullanmaktadır. Bu çalışmada demiryolu taşımacılığının liman hizmet pazarlamasına olan etkileri ölçülmüştür. Bu amaca yönelik olarak liman pazarlama profesyonellerine yönelik hazırlanan bir soru formu ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiş ve demiryolu taşımacılığının liman pazarlamasına olan olumlu ve olumsuz etkileri tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractGlobal trade is carried out through transport infrastructures. Today, 85% of global trade is carried out by seaway. Of course, this is not an accident. Sea transport is a very powerful option compared to other modes of transport, with 70% of the earth's surface covered by seas, economy of scale and distance economy advantages. Ports, as the most important infrastructures of maritime transport, have the quality of being an interface between land and sea. The cargoes coming from the land side by road, railway and pipelines are transferred to the ships at the ports, in this sense, the ports serve as areas where the mode of transport is changed. Due to the advantages of railways in land transportation, port operators want to have a railway connection to their ports, and even use it as a marketing instrument. In this study, the effects of railway transportation on port service marketing were measured. For this purpose, a qualitative research process with a questionnaire prepared for port marketing professionals has been carried out and the positive and negative effects of the railway transport on port marketing have been determined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİskenderun Teknik Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.52602/mtl.945718en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLimanen_US
dc.subjectDemiryoluen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subject.classificationDenizcilik
dc.titleDemiryolu Taşımacılığının Liman Hizmet Pazarlamasına Etkilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDeniz Taşımacılığı ve Lojistiği Dergisien_US
dc.relation.journalJournal of Maritime Transport and Logistics
dc.contributor.authorID0000-0003-3765-3163
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage91en_US
dc.identifier.endpage100en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.relation.indexİndeks Bilgisi Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster