Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDuman, Damla
dc.contributor.authorEryılmaz, Gamze
dc.contributor.authorSaçlı, Çağrı
dc.date.accessioned2021-12-01T08:26:41Z
dc.date.available2021-12-01T08:26:41Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationDuman, D. , Eryılmaz, G. & Saçlı, Ç. (2021). Şehir Pazarlaması Kapsamında Destinasyon İmajı Algısının Belirlenmesi: Hatay İli Örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (46), 125-147. https://doi.org/10.30794/pausbed.796065en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30794/pausbed.796065
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/1887
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/pausbed/issue/64762/796065
dc.description.abstractŞehir pazarlaması, herhangi bir ürün ya da hizmetin pazarlanmasından daha karmaşık bir sürece sahiptir. Bu çalışma, konuyuturizm açısından ele almıştır. Destinasyon imajı algısının tespit edilmesi şehir pazarlamasında kullanılacak stratejilerinbelirlenmesinde oldukça önemlidir, çünkü pazarlama; tanıtım ve reklam çalışmalarında yatırımın doğru alanlara kanalizeedilmesine katkı sağlamaktadır. Bu doğrultuda lisansüstü eğitim gören 19 öğrenciden 2019 yılı Nisan ayı içerisinde, Hatay’ındestinasyon imajı algısını belirlemeye yönelik yazılı olarak dört soruya yanıt vermeleri istenmiştir. Yanıtlara niceliksel içerikanalizi uygulanmıştır. Katılımcılar, Hatay’ın en çok turistik öğeleriyle yani tarihi, kültürel varlıklarıyla ve gastronomisiyleön plana çıktığını düşünmektedir. Ayrıca Hatay’ı gastronomik unsurların ve zengin yemek kültürünün temsil edeceğinidüşünmektedirler. Turistik bir gezi amacıyla Hatay’ın tercih edilme nedenleri ise sahip olduğu alternatif turizm türlerine veturizm çekiciliklerine bağlanmaktadır. Katılımcılar, Hatay’ı kültürel zenginlikleri ve sahip olduğu hoşgörülü yapısıyla diğerillerden ayırmaktadır. Bulgular, Hatay’ın turizm ile olumlu imajını geliştirebileceği yönünde birleşmektedir. Ayrıca şehringünümüzdeki yeni turist profiline uyan birçok unsuru bünyesinde bulundurduğu sonucuna da ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractCity marketing has a more complex process than marketing any product or service. With this study, the subject is handled in terms of tourism. Determining the perception of destination image is very important in determining the strategies to be used in city marketing because it contributes to channeling the investment to the right areas in marketing, promotion and advertisement works. Accordingly, 19 students who received postgraduate education, were asked to answer 4 questions in writing in April 2019 to determine the perception of the destination image of Hatay. Content analysis was applied to the answers. The participants think that Hatay stands out with its touristic elements, that is, its historical, cultural assets and gastronomy. They also think that Hatay will represent gastronomic elements and rich food culture. The reasons for choosing Hatay for a touristic trip are linked to the alternative tourism types and tourism attractions that Hatay has. The participants distinguish Hatay from other provinces with its cultural richness and tolerant structure. The findings agree that Hatay can improve its positive image with tourism. It is also concluded that the city contains many elements that fit the new tourist profile of todayen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.30794/pausbed.796065en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectŞehir pazarlamasıen_US
dc.subjectDestinasyon imajı algısıen_US
dc.subjectHatayen_US
dc.subjectCity marketingen_US
dc.subjectPerception of destination imageen_US
dc.titleŞehir Pazarlaması Kapsamında Destinasyon İmajı Algısının Belirlenmesi: Hatay İli Örneğien_US
dc.title.alternativeDetermining the Perception of Destination Image Within the Scope of City Marketing: The Case of Hatay Provinceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.journalPamukkale University Journal of Social Sciences Institute
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesi -- Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6667-3214en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0588-8021en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7771-8190en_US
dc.identifier.issue46en_US
dc.identifier.startpage125en_US
dc.identifier.endpage147en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.isteauthorDuman, Damla
dc.contributor.isteauthorEryılmaz, Gamze
dc.relation.indexTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster