Endüstriyel Pazarlarda Mekânsal Markalaşma: Limanlarda Marka Kişiliği Belirlenmesi Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma
Citation
Arabelen, G., Baştuğ, S. (2021). Endüstriyel Pazarlarda Mekânsal Markalaşma: Limanlarda Marka Kişiliği Belirlenmesi Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma. Beykoz Akademi Dergisi, 9(1), 165 - 181. https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2021.9/1.165-181Abstract
Küresel tedarik zinciri içinde yer alan limanlar yoğun rekabet ortamında müşterilerin ilgisini
çekmek ve mevcut müşterilerini tutundurmak zorundadırlar. Bu zorlu yarış, güçlü bir marka
oluşturarak, markanın mesajını doğru bir şekilde müşterilere ileterek ve marka kişiliği
bileşenleri üzerinden doğru bir konumlandırma ile başarılabilir. Fakat limanların marka kişiliği
coğrafi özelliklere ve dışsal faktörlere (örn. pandemi vb.) göre değişebilmektedir. Bu durum her
limanın kendi markasını farklı mesajlar ile müşterilerine sunmasına neden olmaktadır. Bu
yüzden, bu çalışma farklı coğrafik bölgelerde yer alan limanların marka başarısı için
kullandıkları marka kişilik birleşenlerinin müşteriler üzerindeki etkisini duygu analiz metodunu
kullanarak araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırma yöntemi olarak Aaker’in (1997) marka
kişilik modelinde yer alan kişilik bileşenleri, duygu analizi kullanılarak ölçülmüştür. Bulgular,
limanların marka imajlarının yanı sıra net ve ayırt edici marka kişilikleri geliştirdiklerini
göstermektedir.
Source
Beykoz Akademi DergisiVolume
9Issue
1URI
https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2021.9/1.165-181https://hdl.handle.net/20.500.12508/2111