Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGülmez, Seçil
dc.contributor.authorÇalışır, Pelin
dc.date.accessioned2022-10-20T07:36:07Z
dc.date.available2022-10-20T07:36:07Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationÇalışır, P. (2021). Pazarlama karması ve sosyal medya iletişimi: Türk limanlarının Twitter hesapları üzerinden bir inceleme. (Yüksek Lisans Tezi). İskenderun Teknik Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Hatayen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/2168
dc.description.abstractPazarlamanın gerekliliği rekabet ile ölçülebilmektedir. Limanların rekabetinin sadece bölgesel değil, aynı zamanda ulusal ve uluslararası olduğu göz önüne alınırsa, liman işletmelerinin oldukça geniş kapsamlı pazarlama faaliyetlerine duyduğu ihtiyacın eskiye oranla daha fazla arttığı açıkça görülebilir. Sosyal medya araçlarının günümüz dijital dünyasında pazarlama açısından oldukça önemli bir yeri bulunmaktadır. Bu nedenle, çalışmanın liman sektöründe pazarlama karması stratejilerinin sosyal medyadaki (Twitter) yansımalarının incelenmesi genel amacıdır. Bu genel amaca uygun olarak sosyal medya kullanan limanların sosyal medya içeriklerinin analiz edilmesi ve sosyal medya iletişimlerine yönelik ağ analizi bu çalışmanın özel amacıdır. Yapılan araştırmada dokuz limanın sosyal medya hesabı R programlama üzerinden metin madenciliği ile incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre "Türkiye'de limanlar sosyal medya aracılığı ile pazarlama karması bileşenlerini yansıtıyor mu?" sorusunun bulgular nezdinde karşılığı zayıf şekilde evet olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractCompetition can be used to gauge the importance of marketing. Given the fact that port competition is not just regional, but also national and international, it is apparent that port operators' demand for comprehensive marketing operations has grown even more than previously. In today's digital environment, social media platforms play a significant role in marketing. As a result, the study's main goal is to look into how marketing mix strategies in the port industry are reflected on social media (Twitter). The unique aims of this study are the analysis of the social media content of the ports that use social media and the network analysis for social media communications, both of which are in line with the general purpose. The study looked into the social media profiles of nine ports using text mining and R programming. "Do ports in Turkey represent marketing mix components through social media?" according to the findings. According to the findings, the answer to the question is a tentative yes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİskenderun Teknik Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Deniz Ulaştırma Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlama Karmasıen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectTürk Limanlarıen_US
dc.subjectMetin Madenciliğien_US
dc.subjectMarketing Mixen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectTurkish Portsen_US
dc.subjectText Miningen_US
dc.titlePazarlama karması ve sosyal medya iletişimi: Türk limanlarının Twitter hesapları üzerinden bir incelemeen_US
dc.title.alternativeMarketing mix and social media communication: An evaluation over Turkish ports' Twitter accountsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentDeniz Bilimleri ve Teknolojisi Fakültesien_US
dc.identifier.startpageİVen_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.isteauthorÇalışır, Pelin
dc.contributor.isteauthorGülmez, Seçil
dc.relation.indexİndeks Bilgisi Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster