Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğan, Sait
dc.contributor.authorEker, Şebnem
dc.date.accessioned2022-11-16T06:41:16Z
dc.date.available2022-11-16T06:41:16Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationEker, Ş. (2022). Geleneksel seyahat acentelerinin çevrim içi seyahat acentelerini tercih nedenleri- İstanbul'da bir uygulama. (Yüksek Lisans Tezi). İskenderun Teknik Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı, Hatay.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/2258
dc.description.abstractKurumsal müşterilere ve son kullanıcıya hitap eden geleneksel seyahat acenteleri için çevrim içi seyahat acenteleri etkili dış kaynaklar olmaktadır. Çevrim içi seyahat acentelerinin maddi avantajları ve sahip oldukları yüksek teknoloji sayesinde geleneksel seyahat acenteleri bu sistemlerin potansiyel müşterisi olmak durumundadır. Bu müşteri- satıcı ilişkisi çevrim içi seyahat acentelerinin fiyat, kalite ve müşteri memnuniyeti faktörlerinin düzeylerine göre geleneksel seyahat acentelerinin çevrim içi seyahat acentelerine bağımlılığını arttırmaktadır. Bu durum çevrim içi seyahat acentelerini sektörde büyük bir güç haline dönüştürmektedir. Bu araştırmanın amacı çevrim içi seyahat acentelerinin kurumsal firmalar olarak bahsedilen geleneksel acenteler tarafından neden tercih edildiğini tespit etmeye çalışmaktır. Bu noktada fiyat, kalite ve müşteri memnuniyeti gibi değişkenlerin ne derece etkili olduğu sonucuna ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın önemi çevrim içi seyahat acentelerinin güçlü yanlarının geleneksel seyahat acentelerinin iş hacmini arttırıp arttırmadığını, çevrim içi seyahat acenteleri kendi iş hacimlerini arttırırken geleneksel seyahat acentelerinin de piyasada var olmasına yardımcı olup olmadığını göstermeye çalışmasıdır. Bu araştırma literatür taraması, nitel ve nicel çalışmaların 3'lü kombinasyonu ile güçlendirilerek gerçekleştirilmiştir. İstanbul ilinde faaliyet gösteren seyahat acentelerinin çalışan ve yöneticilerinin 30'una 1 Eylül 2021- 17 Kasım 2021 tarihleri arasında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile 7 soru sorulmuş, 300 katılımcıya da kolayda örnekleme yöntemi ile 23 soruluk bir anket uygulanmıştır. Görüşmeler yüz yüze ve pandemi nedeniyle uzaktan (telefon ve e-posta) yapılmıştır. Verilerin analizi geleneksel seyahat acentesi çalışan ve yöneticilerinin çevrim içi seyahat acenteleri ile fiyat odaklı çalıştıklarını ortaya koymuştur. Sunulan uygun fiyatlar çevrim içi seyahat acentesi tercihinde etkili ilk değişkendir. Ayrıca operasyonel desteğin iyi olması ve hizmetin kalitesi çevrim içi seyahat acenteleri tercihinde büyük önem arz etmektedir.en_US
dc.description.abstractOnline travel agencies are effective outsourcers for traditional travel agencies that cater to corporate customers and final customer: Due to the peecuniary advantages and the high technology they have traditional agencies have to be potential customers of these system: This customer-seller relationship increases the dependence of traditional travel agencies on online travel agencies according to the levels of price, quality and customer satisfaction factors of online travel agencie: This situation makes online travel agencies a major force in the industry. The purpose of this research is to try to determine why online travel agencies are preferred by traditional agencies, which we refer to as corporate companie: At this point, it has been tried to reach the result of how effective variables such as price, quality and customer satisfaction are. The importance of the research is that it tries to show whether the strengths of online travel agencies increase the business volume of traditional travel agencies, and whether it helps traditional travel agencies to exist in the market while online travel agencies increase their own business volume: This research was carried out by strengthening the literature review, triple combination of qualitative and quantitative studie: 7 questios were asked with the semi- structured interview technique to 30 participants and 23 questions were asked to 300 participants with the convenience sampling survey method.of the employees and managers of travel agencies operating in Istanbul between 1September 2021 and 17 November 2021. The interviews were conducted face-to-face and remotely (phone and e-mail) due to the pandemic. Analysis of the data revealed that traditional travel agency employees and managers work with online travel agencies in a price-oriented manner. The affordable prices offered are the first variable in choosing an online travel agency. In addition, good operational support and quality of service are of great importance in choosing online travel agencies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİskenderun Teknik Üniversitesi / Lisansüstü Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGeleneksel Seyahat Acentesien_US
dc.subjecte- Turizmen_US
dc.subjectB2Ben_US
dc.subjectÇevrim içi Seyahat Acentesien_US
dc.subjectTraditional Travel Agencyen_US
dc.subjecte- Tourismen_US
dc.subjectOnline Travel Agencyen_US
dc.titleGeleneksel seyahat acentelerinin çevrim içi seyahat acentelerini tercih nedenleri- İstanbul'da bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeReasons for traditional travel agencies to choose online travel agencies- A study in İstanbulen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokuluen_US
dc.identifier.startpageİVen_US
dc.identifier.endpage75en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.isteauthorDoğan, Sait
dc.relation.indexİndeks Bilgisi Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster