• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
  • Petrol ve Doğalgaz Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
  • Petrol ve Doğalgaz Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analysis of various flow field designs for PEM fuel cells used in vehicular systems through 3D modelling

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.698Mb)

Tarih

2022

Yazar

Toprak, Muhammed Mücahid
Kök, Ceyda
Mert, Suha Orçun

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Toprak, M.M., Kök, C., Mert, S.O. (2022). Analysis of various flow field designs for PEM fuel cells used in vehicular systems through 3D modelling. Research on Engineering Structures and Materials, 8 (1), pp. 179-203. http://dx.doi.org/10.17515/resm2021.328en0805

Özet

The importance of green energy has increased in recent years. Vehicles that don't run on fossil fuels and have zero CO2 emissions are on the agenda of many developed countries. Battery-based vehicles have long charge times and low range problems, making hydrogen-based fuel cell vehicles a good alternative candidate as a solution. Fuel cell system designs used in these vehicles is one of the most important subjects in the dawn of the renewable energy age. The present study compares different flow channel pattern designs for PEM fuel cells used in vehicles, all of which were designed and modeled as part of the study. Simulations were run on the three-dimensional flow channel designs to determine the most efficient patterns. Efficiency analyses were extended to include the membrane surfaces, where different properties of fuel flow channels, overall energy efficiency, and certain other parameters used in the PEM fuel cell systems were investigated. The study also includes comparison of the designed systems with fuel cell designs currently in commercial use. Finally, the effects of H2 and O2 concentrations used in the system were also investigated.

Kaynak

Research on Engineering Structures and Materials

Cilt

8

Sayı

1

Bağlantı

http://dx.doi.org/10.17515/resm2021.328en0805
http://www.jresm.org/archive/resm2021.328en0805.html
https://hdl.handle.net/20.500.12508/2401

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1439]
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [674]
  • Makale Koleksiyonu [125]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.