• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
  • İnşaat Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
  • İnşaat Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Trafik Kaza Sayısının ve Yaralı Sayısının Yapay Sinir Ağları ile Tahmini

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (571.7Kb)

Tarih

2020

Yazar

Cansız, Ömer Faruk
Erginer, İbrahim
Erginer, Merve

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Arslan, H., Üneş, F., Demirci, M., Taşar, B. & Yılmaz, A. (2020). Keban Baraj Gölü Seviye Değişiminin ANFIS ve Destek Vektör Makineleri ile Tahmini. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3 (2), 71-77. https://doi.org/10.47495/okufbed.748018

Özet

Trafik kazaları tüm dünyada olduğu gibi ülkemiz için de önemli bir problemdir.Trafik kazalarının birçoğu ölüm ve yaralanmalarla sonuçlanmaktadır. Kazalarınmeydana gelmesinde etkili olan birçok faktör bulunmaktadır. Bu çalışmakapsamında insana, yola ve araca bağlı kusurlardan kaynaklanan trafik kazalarıincelenmiştir. Trafik kazalarının sayısı ve bu kazalardaki yaralanma sayılarınıntahmini için modeller oluşturulmuştur. Bu modeller yapay zeka tekniklerindenyapay sinir ağları (YSA) yöntemi ve çok değişkenli regresyon yöntemleriyleoluşturulmuştur. 2002-2017 yıllarına ait Emniyet Genel Müdürlüğü ve JandarmaGenel Komutanlığı’ndan temin edilen verilerle bir veri seti oluşturulmuştur.Oluşturulan veri setinde nüfus, sürücü kusuru, araç kusuru, yolcu kusuru, yayakusuru, yol kusuru değişkenleri bağımsız değişken olarak kullanılmıştır. Bağımlıdeğişken olarak kaza sayısı ve yaralı sayısı değişkenleri kullanılmıştır. Oluşturulanveri seti ile Matlab 2017a programında analizler yapılmıştır. YSA yöntemi ve çokdeğişkenli regresyon yöntemleriyle oluşturulan modeller korelasyon katsayısı (R),hataların karelerinin ortalaması (HKO) ve ortalama yüzde hata (OYH) değerlerinegöre kıyaslanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre YSA ile oluşturulan tahminmodellerinin çok değişkenli lineer regresyon modeli ve pure quadratic regresyonmodelinden daha başarılı sonuçlara ulaştığı gözlemlenmiştir.
 
Traffic accidents are a problem for our country as well as all over the world. Most traffic accidents result in deaths and injuries. There are many factors that are effective in the occurrence of accidents. In this study, traffic accidents caused by human, road and vehicle related defects are examined. Models are created to estimate the number of traffic accidents and the number of injuries in these accidents. These models are formed by artificial neural network techniques (ANN) and multivariate regression methods. A data set is formed by data obtained from General Directorate of Security and General Directorate of Security between 2002 and 2017. In the data set, population, driver defect, vehicle defect, passenger defect, pedestrian fault, road fault variables are used as independent variables. The number of accidents and the number of injured variables are used as dependent variables. Analyzes are made in Matlab 2017a software with the data set. The models created by ANN method and multivariate regression methods are compared according to the correlation coefficient, mean squared errors and mean percentage errors. According to the results, proposed prediction models based on the ANN have more successful results than the multivariate linear regression and pure quadratic regression models.
 

Kaynak

Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi (Online)
Osmaniye Korkut Ata University Journal of Natural and Applied Sciences

Cilt

3

Sayı

1

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/tr/pub/okufbed/issue/54934/689674
https://hdl.handle.net/20.500.12508/2554

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [666]
  • Makale Koleksiyonu [193]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.