• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İnsansız hava aracına kuş çarpması probleminin modellenmesi ve sonlu elemanlar metodu ile analizi

Thumbnail

Göster/Aç

Beste Ciğercioğlu.pdf (8.212Mb)

Tarih

2023

Yazar

Ciğercioğlu, Beste

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Ciğercioğlu, B. (2023). İnsansız hava aracına kuş çarpması probleminin modellenmesi ve sonlu elemanlar metodu ile analizi. (Yüksek Lisans Tezi). İskenderun Teknik Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Hatay.

Özet

Kuş çarpması; bir hava aracına kuş ve türevlerinin çarpması olayıdır. Uçuş güvenliğinden dolayı en riskli kaza olarak gösterilmesinin yanı sıra kuş çarpmasını ilgilendiren en önemli konular arasında sivil hava taşıtları ve askeri hava taşıtları bulunur. Havada oluşan kuş çarpışmaları çok ciddi sonuçlar doğurabilmektedir. Bu bağlamda maddi kaybı en aza indirebilmek ve can güvenliğini sağlamak adına kuş çarpması olayı üzerine gerekli çalışmalar yapılmaktadır. Bu tez çalışmasında bir insansız hava aracına kuş çarpması problemi ele alınmıştır. İnsansız hava aracına kuş çarpması olayının incelenmesi için dört farklı kanat kalınlığı (4 mm, 8 mm, 12 mm, 16 mm) ile analizler gerçekleştirilmiştir. Öncelikli olarak kanat profiline, kuş geometrisine ve bunların malzeme özelliklerine karar verilmiştir. Kanat malzeme yapısı olarak iki farklı kompozit malzeme ve iki izotropik malzeme üzerinde çalışılmıştır. Bu kapsamda, kanat aerofil kesidi olarak NACA-2408 tercih edilmiştir. Kuş modeli temsili olarak geometrik şekillerle belirlenmiştir. Bu problem için seçilen kuş modeli daha önce literatürde sık kullanılan kuş geometrilerinden en iyi sonucu veren yarım küre uçlu silindirdir. Hidrodinamik bir yapıya sahip olan bu kuş modeli kanat modelinin ortasına çarptığı varsayılarak üç farklı hız değeri için (33 m/s, 37 m/s, 42 m/s) kuş çarpması analizleri gerçekleştirilmiştir. Analizler sonlu elemanlar yöntemi programı olan ANSYS Workbench ile simüle edilerek çarpışma sonuç verilerine ulaşılmıştır.
 
Bird strike is an incident in which an aircraft is struck by birds and their derivatives. In addition to being among the most dangerous accidents in terms of flight safety, bird strike is an important issue for both civil aircraft and military aircraft. As a result of collisions between aircraft and birds, accidents with material and life loss can occur. In this context, necessary studies are carried out on the bird strike incident in order to minimize material loss and ensure life safety. In this thesis, the problem of bird strike to an unmanned aerial vehicle is addressed. Four different wing thicknesses (4 mm, 8 mm, 12 mm, 16 mm) have been analyzed to investigate the bird strike to an unmanned aerial vehicle. Firstly, the airfoil, bird geometry and their material properties were decided. Two different composite materials and two isotropic materials were studied as the wing material structure. In this context, NACA-2408 was preferred as the wing aerofoil section. The bird model has been representatively determined by geometric shapes. The bird model chosen for this problem is a cylinder with hemispherical tip, which gives the best results among the bird geometries commonly used in the literature. This bird model, which is considered to have hydrodynamic structural properties, is assumed to hit the center of the wing model and bird impact analyses are performed for three different velocity values (33 m/s, 37 m/s, 42 m/s). The analyses were simulated with ANSYS Workbench, a finite element method program, and the collision result data were obtained.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12508/2602

Koleksiyonlar

  • Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı [31]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.