Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğan, Sait
dc.contributor.authorBayır, Mustafa
dc.date.accessioned2023-12-20T09:14:32Z
dc.date.available2023-12-20T09:14:32Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationBayır, M. (2023). Otel işletmelerinde dönüşümcü liderlik algısının çalışma yaşam kalitesi ve işten ayrılma niyeti düzeyleri üzerindeki etkisi: İstanbul örneği. ( Yüksek Lisans Tezi). İskenderun Teknik Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı, Hatay.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/2719
dc.description.abstractOtel işletmeleri emek yoğun faaliyet gösteren, hizmet üretiminin ve tüketiminin aynı zamanda gerçekleştiği ve müşteri memnuniyeti odaklı çalışan turizm işletmeleridir. 24 saat kesintisiz hizmet veren otel işletmelerinde başarıya ulaşmanın en önemli unsurlarının başında işgücünün geldiği ifade edilebilir. Çalışanların performanslarının yüksek olması ve kaliteli hizmet sunabilmeleri için otel yöneticilerinin iş esnasında sergiledikleri davranışların ve işletmedeki çalışma şartlarının kalitesinin paralellik göstermesi gerekmektedir. Bu nedenle otel yöneticilerinin işletmenin hedefleri için çalışırken, çalışma şartlarının kalitesini artırıcı ve çalışanları işletmeye bağlayacak, aidiyetlerini ve iş performanslarını artıracak liderlik davranışları sergilemeleri gerekmektedir. Bu nedenle çalışmanın temel amacı; otel işletmelerinde çalışan personellerin yöneticilerinde algıladıkları dönüşümcü liderlik davranışlarının çalışma yaşam kalitesi ve işten ayrılma niyeti düzeylerine etkisini ortaya koymaktır. Ayrıca çalışma yaşam kalitesinin işten ayrılma niyetini ne derece etkilediğini tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaçlar çerçevesinde öncelikle konuyla ilgili olarak detaylı yazın taraması yapılmış, sonrasında kolayda örnekleme tekniği kullanılarak İstanbul ilinde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerindeki toplam 410 çalışandan anket tekniği kullanılarak veriler elde edilmiştir. Elde edilen bu verilere yönelik, doğrulayıcı ve açımlayıcı faktör analizleri, yüzde ve frekans analizi, korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Analizler sonucunda otel işletmeleri çalışanlarının yöneticilerini dönüşümcü lider olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çalışanların çalışma yaşam kalitesi algı düzeylerinin yüksek, işten ayrılma niyeti düzeylerinin ise düşük olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca dönüşümcü liderlik ile çalışma yaşam kalitesi arasında ve dönüşümcü liderlik ile işten ayrılma niyeti arasında anlamlı bir ilişki tespit edilirken çalışma yaşam kalitesi ile işten ayrılma niyeti arasında da anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractHotel businesses are tourism businesses that operate labor-intensive, service production and consumption take place at the same time, and work with a focus on customer satisfaction. It can be stated that the most important element of success in hotel businesses that provide 24-hour uninterrupted service is the workforce. In order for the employees to have high performance and to provide quality service, the behavior of the hotel managers during the work and the quality of the working conditions in the enterprise should be parallel. For this reason, hotel managers are required to exhibit leadership behaviors that will increase the quality of working conditions and connect the employees to the business, while working for the goals of the business. Therefore, the main purpose of the study is to reveal the effect of the transformational leadership behaviors perceived by the managers of the hotel staff on the quality of work life and intention to leave. In addition, it was aimed to determine to what extent the quality of work life affects the intention to leave. Within the framework of these purposes, first of all, a detailed literature review was made on the subject, and then data were obtained by using the survey technique from a total of 410 employees in four and five-star hotels operating in the province of Istanbul using the convenience sampling technique. Confirmatory and exploratory factor analyses, percentage and frequency analysis, correlation and regression analyzes were applied to these obtained data. As a result of the analyzes, it was concluded that hotel employees perceive their managers as transformational leaders. In addition, it has been determined that the level of perception of the employees' quality of work life is high and their intention to leave their job is low. At the same time, a significant relationship was found between transformational leadership and quality of work life, and between transformational leadership and intention to leave, and it was concluded that there was a significant relationship between quality of work life and intention to leave.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİskenderun Teknik Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDönüşümcü liderliken_US
dc.subjectÇalışma yaşam kalitesien_US
dc.subjectİşten ayrılma niyetien_US
dc.subjectOtelen_US
dc.subjectTransformational leadershipen_US
dc.subjectQuality of work lifeen_US
dc.subjectTurnover intentionen_US
dc.subjectHotelen_US
dc.titleOtel işletmelerinde dönüşümcü liderlik algısının çalışma yaşam kalitesi ve işten ayrılma niyeti düzeyleri üzerindeki etkisi: İstanbul örneği.en_US
dc.title.alternativeThe effect of transformational leadership perception in hotel businesses on quality of working life and levels of intention to leave work: The case of Istanbulen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.identifier.startpageIen_US
dc.identifier.endpage144en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.isteauthorDoğan, Sait
dc.relation.indexİndeks Bilgisi Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster