Kelime ilişkilendirme Testi” ile Muhasebe Algısının Tespiti: Lisans Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma
Künye
Doğan, Ö. (2023).Kelime ilişkilendirme Testi” ile Muhasebe Algısının Tespiti: Lisans Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Muhasebe ve Denetime Bakış, 22(68), 263 - 276. https://doi.org/10.55322/mdbakis.1093339Özet
Bu çalışmanın amacı, Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) tekniği ile lisans seviyesinde ilk kez“muhasebe” dersi alacak öğrencilerin bu dersle ilgili olarak bilişsel yapılarının belirlenmesidir.Araştırma İskenderun Teknik Üniversitesinde 2021-2022 Güz Dönemi’nde Havacılık Yönetimi veUluslararası İşletmecilik ve Ticaret bölümlerinde daha önce “Muhasebe” dersi almamış öğrencilerleyapılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere “muhasebe” anahtar kavramı verilmiş ve akıllarına ilkgelen 10 kelime ve ilgili bir cümle yazmaları istenmiştir. Çalışmada KİT sonucu 187 kelime 993kez tekrar edilmiş ve toplam 93 cümleye ulaşılmıştır. Katılımcıların anahtar kavrama verdiklericevaplar incelendiğinde en fazla “para, hesap, gelir-gider, matematik, vergi, hesaplama” kelimelerinintekrar edildiği tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin dersle ilgili olumlu- olumsuz önöğrenmelerinin tespiti için KİT kullanılabileceği ve bu sayede öğrencilerin derse ilgilerini artıracaköğrenme ortamlarının hazırlanmasına katkı sağlayacağı yorumu yapılmıştır. The aim of this study is to determine the cognitive structures of the students who will take the“accounting” course at the undergraduate level with the Word Association Test technique.The researchwas conducted with students who had not taken an “Accounting” course in business departments.The students participating in the research were given the keyword “accounting” and were asked towrite the first 10 words that came to their minds and form a sentence about the key concept. In thestudy, 187 words were repeated 993 times as a result of the word association test and a total of 93sentences were reached. When the answers given by the participants to the keyword were examined,it was determined that the words “money, account, income-expense, mathematics, tax, calculation”were mostly repeated. As a result of the study, it has been commented that the Word Association Testcan be used to determine the positive-negative pre-learning of the students about the lesson and thatit will contribute to the preparation of learning environments that will increase the students’ interestin the lesson.