• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
  • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
  • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Investigation of the Effect of Side Devices and Crosswind Flow on Aerodynamic Drag of a Ground Vehicle

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (1.644Mb)

Tarih

2022

Yazar

Sumnu, Ahmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Sumnu, A. (2022). Investigation of the Effect of Side Devices and Crosswind Flow on Aerodynamic Drag of a Ground Vehicle. Çukurova Üniversitesi Mühendislik Fakültesi dergisi, 37(3), 813 - 826. https://doi.org/10.21605/cukurovaumfd.1190585

Özet

In the present study, effect of side devices and crosswind flow are investigated to observe aerodynamic drag coefficient for a simplified ground vehicle (Ahmed body) since it directly effects fuel consumption. When the literature was examined, the studies that were investigated effect of slant angle, velocity and geometric modifications were presented. However, there are few studies that proposed both side device effect and crosswind flow for ground vehicles at different yaw angles. The CFD (Computational Fluid Dynamic) solution is performed both model with side devices and crosswind flow condition. The crosswind flow condition has been analyzed at different yaw angles (β=5°, 10°, 20°, and 30°) to observe how to affected drag coefficient. Pressure contours have been presented for model with and without side devices and under the crosswind flow conditions at rear region of body since the most of the drag force occurs flow separation or adverse pressure gradient. The streamlines velocities have been presented at x-plane which is positioned side devices location under the crosswind flow conditions. In addition, vorticity magnitude has been given for both models with and without side devices at different yaw angle. In the results of study are observed that side devices adversely effects aerodynamic performance since flow separation occurs on the side of body and it causes to increase pressure drag. The pressure drop is also observed at rear region of model due to crosswind flow condition. This causes the increase of drag forces.
 
Bu çalışmada, yakıt tüketimini doğrudan etkilediği için basitleştirilmiş bir kara aracının (Ahmed gövdesi) aerodinamik sürükleme katsayısını gözlemlemek için yan cihazların ve yan rüzgâr akışının etkisi araştırılmıştır. Literatür incelendiğinde eğik açı, hız ve geometrik modifikasyonların etkisini araştıran çalışmalar sunulmuştur. Ancak, kara araçları için farklı sapma açılarında hem yan cihaz etkisini hem de yan rüzgâr akışını öneren az sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu nedenle, HAD (Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği) çözümü hem yan cihazlara sahip modelde hem de yan rüzgâr akış koşulunda gerçekleştirilmiştir. Yan rüzgâr akış durumu, sürükleme katsayısının nasıl etkilendiğini gözlemlemek için farklı sapma açılarında (β=5°, 10°, 20° ve 30°) analiz edilmiştir. Sürükleme kuvvetinin büyük bir kısmı akış ayrılması veya ters basınç gradyanından dolayı meydana geldiğinden, yan cihazlara sahip olan ve olmayan modeller için ve yan rüzgâr akış koşulları altında gövdenin arka bölgesindeki basınç konturları sunulmuştur. Yan rüzgâr akış koşulları altında, yan cihazların konumlandığı x-düzleminde akım çizgilerinin hızları sunulmuştur. Ek olarak, girdap büyüklüğü, farklı sapma açılarında yan cihazları olan ve olmayan her iki model için de verilmiştir. Çalışma sonuçlarında, akış ayrılması meydana geldiği ve basınç direncinin artmasına neden olduğu için yan cihazların aerodinamik performansı olumsuz etkilediği gözlemlenmiştir. Yan rüzgâr akış durumu nedeniyle modelin arka bölgesinde de basınç düşüşü gözlemlenmiştir. Bu, sürükleme kuvvetlerinin artmasına neden olmaktadır.
 

Kaynak

Çukurova Üniversitesi Mühendislik Fakültesi dergisi

Cilt

37

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.21605/cukurovaumfd.1190585
https://dergipark.org.tr/tr/pub/cukurovaumfd/issue/73044/1190585
https://hdl.handle.net/20.500.12508/2958

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [19]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.