• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Barbaros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi
  • Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Barbaros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi
  • Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Influencer marketing in B2B services: a holistic approach for the container shipping industry

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.033Mb)

Tarih

2024

Yazar

Notteboom, Theo
Baştuğ, Sedat
Bitiktaş, Fevzi
Akan, Ercan
Yercan, Funda A.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Notteboom, T., Baştuğ, S., Bitiktaş, F. et al. (2024). Influencer marketing in B2B services: a holistic approach for the container shipping industry. Marit Econ Logist 26, 545–571. https://doi.org/10.1057/s41278-024-00303-2

Özet

This study examines how container shipping companies Maersk and MSC as B2B service providers effectively manage influencer marketing and implement managerial influencer marketing strategies within their industry. After the elaboration of a conceptual framework on constructs and protocols for effective influencer marketing, the Interval Type 2 Fuzzy Analytical Hierarchical Process (IT2F-AHP) method is used in combination with structured interviews to identify crucial attributes for successfully managing influencer marketing strategy in a B2B context. The findings underscore a notable emphasis placed by container shipping companies on internal influencers sourced from their workforce, as opposed to external influencers from the global market. This signifies a strategic orientation toward managing interaction-based marketing strategies. Additionally, when applying the 4M Model to the essential protocols for influencer marketing (i.e., make, manage, monitor, and measure), we observed a preference for the “manage” protocol and a lesser emphasis on measurement tools for assessing influencer marketing success. Despite the importance of corporate user accounts in social media, Maersk and MSC generally do not prioritize a protocol “measure” through these channels. We also found that trust is the highest weighted criterion in managing influencer marketing. In conclusion, this research sheds light on the nuanced strategies employed by liner shipping companies in leveraging influencer marketing strategy and engagement in a B2B context. These insights offer managers practical guidance and benchmarking opportunities to navigate the complexities of influencer marketing and optimize influencer marketing strategies and engagement in B2B markets

Kaynak

Maritime Economics and Logistics

Cilt

26

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.1057/s41278-024-00303-2
https://hdl.handle.net/20.500.12508/3216

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1439]
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1494]
  • Makale Koleksiyonu [60]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.