Basit öğe kaydını göster

Productivity Based Content Analysis About Vision and Mission Stataments in the Web Sites of Turkish Ports

dc.contributor.authorAteş, Alpaslan
dc.date.accessioned03.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-03T12:14:22Z
dc.date.available03.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-03T12:14:22Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationAtes, A. (2016). Türkiye'deki Limanların İnternet Sitelerinde Yer Alan Misyon ve Vizyon Beyanlarının Verimlilik Odaklı İçerik Analizi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 13(34), 401-415.
dc.identifier.issn1304-429X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/376
dc.description.abstractLimanların verimli olmasında coğrafik konumları, ard bölge bağlantılarının durumu, alt ve üst yapı imkânları ve hinterlant zenginlikleri gibi faktörlerin yanı sıra limanların yönetim şekli de önem arz etmektedir. Liman yönetimleri, işletme hedeflerine varmak için çağın gereklerine ve gerçek temellere dayalı stratejiler geliştirerek veya stratejilerini güncelleyerek kaynaklarını verimli kullanmalı ve bu sayede dünyada yaşanan yoğun rekabet ortamında başarı elde edebilmelidirler. Başarının elde edilebilmesi ve yaşanan yoğun rekabette üstünlük sağlanabilmesi için son yıllarda yaygınlaşan ve bir süreci kapsayan stratejik yönetim yaklaşımı önem kazanmaya başlamıştır. Stratejik yönetimin temelini oluşturan işletmenin var oluş sebebi ve varmak istediği noktayı ifade eden misyon ve vizyon beyanları son yıllarda üzerinde önemle durulan kavramlar olmuştur. Bu çalışmada, dünya deniz taşımacılığının doğu-batı ve kuzey-güney ana rotalarına yakın konumda bulunan Türkiye'deki limanların misyon ve vizyon beyanlarının içerik analizinin yanı sıra bu içeriklerdeki verimlilik yaklaşımlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında değerlendirilen Türkiye'deki 185 liman içerisinde internet sitesi bulunan 62 liman tesisinden 35 tanesinin misyon ve /veya vizyon beyanında bulunduğu belirlenmiştir. İnternet sitesinde misyon beyanında bulunulan 32 liman içerisinde 10 liman işletmesi verimlilik kavramına yer vermiştir. Ancak vizyon beyanında bulunan 35 liman içerisinde sadece 4 liman işletmesi vizyon beyanında verimlilik kavramına yer verirken hem misyon hem de vizyon beyanında verimlilik kavramına yer veren liman sayısı ise sadece 2 olmuşturen_US
dc.description.abstractAlthough the geographical location, hinterland connections, infrastructure and superstructure facilities are vital for a port, port management style is important as well. Port management which has a desire to achieve strategic goals should develop strategies compatible with recent necessities and it should depend on real facts, or they should update their strategies to use their resources efficient. Only in that case, ports can survive in the highly competitive environment. To be successful and to be superior in the competition environment, recently strategic management concept has been being popular. Mission and vision concepts, as a basis for the strategic management and the existence reasons of any business entities, are contemplated concepts recently. In this study, it is aimed to content analysis of mission and vision statements and evaluate the productivity approaches of the port in Turkey which are close to the main East-West and North-South routes of the global maritime transportation. Even though 185 Turkish ports are investigated, 62 of them have websites and only 35 ports have a mission and vision statements on their websites. IT is found that 10 ports are using productivity concept in their mission statements, and 4 of them, however, are indicating productivity concept in their vision statements. Besides only 2 ports emphasize productivity concept both in their mission and vision statementsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMustafa Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStratejik Yönetimen_US
dc.subjectLimanen_US
dc.subjectVerimliliken_US
dc.subjectStrategic Managementen_US
dc.subjectPorten_US
dc.subjectProductivityen_US
dc.titleTürkiye'deki Limanların İnternet Sitelerinde Yer Alan Misyon ve Vizyon Beyanlarının Verimlilik Odaklı İçerik Analizien_US
dc.titleProductivity Based Content Analysis About Vision and Mission Stataments in the Web Sites of Turkish Portsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentİskenderun Teknik Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID124818en_US
dc.contributor.authorID55390801900en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue34en_US
dc.identifier.startpage401en_US
dc.identifier.endpage415en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.isteauthorAteş, Alpaslanen_US
dc.relation.indexTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster