Fast Food Kültürüne Yöresel Bir Dokunuş: İskenderun Döneri Tercihine Etki Eden Faktörler
Citation
Saçlı, Ç., Özer, G. (2018). Fast Food Kültürüne Yöresel Bir Dokunuş: İskenderun Döneri Tercihine Etki Eden Faktörler. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 60-77. https://doi.org/10.21325/jotags.2018.298Abstract
Bu çalışmada, popülerliği her geçen gün daha da artan ve yurt içi ve yurt dışı birçok farklı yerde tüketicilerin hizmetine sunulan İskenderun dönerinin tüketici özelliklerinin ve tüketicilerin İskenderun döneri tercihlerine etki eden faktörlerin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma amacına ulaşmak için geliştirilen anket formu, Hatay’ın İskenderun İlçesi’nde İskenderun döneri tüketicilerine uygulanmış ve 961 tüketicinin verisine ulaşılmıştır. Elde edilen verilere tüketicilerin İskenderun döneri tercihlerine etki eden faktörlerin belirlenmesi amacıyla açıklayıcı faktör analizi uygulanmış olup, “personel davranışı”, “restoran özellikleri”, “lezzet”, “sosyal ortam”, “porsiyon büyüklüğü”, “yöresel özellikler”, “erişim kolaylığı” ve “sağlıklı olması” olmak üzere 8 faktör elde edilmiştir. Tüketicilerin demografik özelliklerine göre İskenderun döneri tercih sebeplerinin farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek amacıyla Bağımsız örneklem t testi, Tek yönlü varyans analizi (One Way Anova) ve çoklu karşılaştırma testlerinden Tamhane Testi gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda, tüketicilerin İskenderun döneri tercih sebeplerinin; cinsiyet, yaş, gelir düzeyi, meslek, eğitim düzeyi, ailedeki birey sayısı ve zincir restoran tercihi değişkenleri açısından istatistiki açıdan anlamlı şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. In this study, it is aimed to determine the consumer characteristics of Iskenderun döner and factors affecting the consumers ' Iskenderun Döner preferences, which are becoming increasingly popular and offered to consumers in many different places in Turkey and abroad. The questionnaire developed in order to reach the purpose of the research was applied to the İskenderun döner consumers in Iskenderun district of Hatay and 961 consumers ' data were reached. In order to determine the factors affecting the döner preferences of the consumers, a descriptive factor analysis was carried out and 8 factors were obtained, including “staff behaviour”, “restaurant features”, “taste”, “social environment”, “serving size”, “regional characteristics”, “accessibility” and “healthy food”. Independent sample t test, Anova and multiple comparison tests were performed in order to determine whether the Iskenderun döner preference reasons differ according to the demographic characteristics of the consumers. As a result of the analyses, it was found that the reasons for the Iskenderun döner preference differ statistically in terms of gender, age, income level, occupation, educational level, number of individuals in the family and the chain restaurant preference variables.
Source
Journal of Tourism and Gastronomy StudiesVolume
6Issue
4URI
https://doi.org/10.21325/jotags.2018.298http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFeE9USTFOUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12508/1002