• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A theoretical performance investigation of irreversible internal combustion engine named as Dual-Miller Cycle

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (902.0Kb)

Tarih

2020

Yazar

Üst, Yasin
Özsarı, İbrahim
Arslan, Feyyaz
Safa, Aykut

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Ust, Y., Ozsari, I., Arslan, F., & Safa, A. (2020). A Theoretical Performance Investigation of Irreversible Internal Combustion Engine Named as Dual-Miller Cycle. Sigma: Journal of Engineering & Natural Sciences / Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi, 38(1), 459–473.

Özet

Internal combustion engines (ICEs) have harmful effects on the environment in terms of emissions. According to present emission regulations, reducing NOx emissions came into prominence. One of the techniques of reducing NOx emissions is implementation of Miller Cycle to the engine. A comparative performance analysis and optimization based on the non-dimensional power output and thermal efficiency criteria have been performed for an irreversible Dual-Miller Cycle. The effect of the design parameters such as cycle compression ratio, cut-off ratio and Miller cycle ratio of the cycle have also been investigated on the basis of having the internal irreversibility with assuming the working fluid is an ideal gas with constant specific heat. Performance analysis has been also extended to the Otto-Miller and Diesel-Miller cycles which may be considered as two special cases of the Dual-Miller cycle. The analysis and optimization study carried out in this work are hoped to provide guidelines for optimal design in terms of power output and thermal efficiency for internal combustion engines.

Kaynak

Sigma Journal Of Engineering And Natural Sciences
Sigma Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi

Cilt

38

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12508/1128

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1457]
  • Makale Koleksiyonu [23]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.