• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Simultaneous tailplane of small UAV and autopilot system design

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.309Mb)

Tarih

2019

Yazar

Çoban, Sezer

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Çoban, S. (2019). Simultaneous tailplane of small UAV and autopilot system design Aircraft Engineering and Aerospace Technology, 91 (10), pp. 1308-1313. https://doi.org/10.1108/AEAT-03-2019-0043

Özet

Purpose The purpose of this paper is to rise the autonomous flight performance of the small unmanned aerial vehicle (UAV) using simultaneous tailplane of UAV and autopilot system design. Design/methodology/approach A small UAV is remanufactured in the UAV laboratory. Its tailplane can be changed before the flight. Autopilot parameters and some parameters of tailplane are instantaneously designed to maximize autonomous flight performance using a stochastic optimization method. Results found are applied for simulations. Findings Benefitting simultaneous tailplane of UAV and autopilot system design process, autonomous flight performance is maximized. Research limitations/implications - Authorization of Directorate General of Civil Aviation in Turkey is required for UAV flights. Practical implications - Simultaneous tailplane and autopilot system design process is so useful for refining UAV autonomous flight performance. Social implications - Simultaneous tailplane and autopilot system design process fulfills confidence, high autonomous performance, and easy service demands of UAV users. By that way, UAV users will be able to use better UAVs. Originality/value Creating a novel technique to recover autonomous flight performance (e.g. less overshoot, less settling time and less rise time during trajectory tracking) of UAV and developing a novel procedure performing simultaneous tailplane of UAV and autopilot system design idea.

Kaynak

Aircraft Engineering And Aerospace Technology

Cilt

91

Sayı

10

Bağlantı

https://doi.org/10.1108/AEAT-03-2019-0043
https://hdl.handle.net/20.500.12508/1170

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1418]
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1455]
  • Makale Koleksiyonu [34]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.