• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Alternative fuelled hybrid electric vehicle (AF-HEV) with hydrogen enriched internal combustion engine

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (2.133Mb)

Tarih

2019

Yazar

Arat, Hüseyin Turan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Arat, H.T. (2019). Alternative fuelled hybrid electric vehicle (AF-HEV) with hydrogen enriched internal combustion engine. International Journal of Hydrogen Energy, 44 (34), pp. 19005-19016. https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2018.12.219

Özet

In this paper, hybrid electric vehicle (HEV) that powered by hydrogen (H-2) enriched internal combustion (ICE) engine was studied both simulation and experimental. As an alternative fuel, the usage of H-2 as additional fuel on an ICE that used for HEV, investigated in this partially simulational study for the first time. The study was consisted two parts. In the first part, the effects of 10% H-2 enrichment on performance and emissions were experimented in a 1.8 L Ford Spark Ignition (SI) engine. Then, AVL Boost tool was used for simulation and validation under this ICE's properties and has compared with experimental results. After the simulations and experiments results were found consistent each other, AVL Cruise was used for hybridization of H-2 enriched ICE, for the second part. Combustion, performance and emission values are given comparatively with selected driving cycle of model vehicle were realized with simulation tools. Hybrid mode's ICE becomes more environmentally friendly due to H-2 enrichment with increasing performance. The model HEV has delivered promising results on performance and emission values and this improvement added to literature with this study. Results showed that, enrichment of H-2 is presented 3.56% improvement in ICE torque and 2.37% for ICE power. Cumulative fuel consumption and emission pollution decreased by 12.6% and 14-33% respectively, for hybrid mode. (C) 2019 Hydrogen Energy Publications LLC. Published by Elsevier Ltd. All rights reserved.

Kaynak

International Journal Of Hydrogen Energy

Cilt

44

Sayı

34

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2018.12.219
https://hdl.handle.net/20.500.12508/1207

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1417]
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1454]
  • Makale Koleksiyonu [78]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.