• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Makine Mühendisliği
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Makine Mühendisliği
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hidrojen yakıt hücreleri ve otomotiv sektörü için pem yakıt hücresinin uygulanabilirliğine yönelik analiz

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (3.362Mb)

Tarih

2017

Yazar

Gürz, Mehmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Gürz, M. (2017). Hidrojen yakıt hücreleri ve otomotiv sektörü için pem yakıt hücresinin uygulanabilirliğine yönelik analiz. (Yüksek Lisans Tezi). İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü, Hatay.

Özet

Bu yüksek lisans çalışmasında temel olarak yakıt hücreli otomobillerin yapısı, teknolojik gelişim süreci, altyapı gereksinimleri, çevreye olan etkisi ile hidrojen ekonomisi incelenmiştir. Yakıt hücresi konusundaki çalışmalar/gelişmeler gözden geçirilerek otomotiv sektöründeki gelinen nokta ve geleceği birlikte ele alınmıştır. Otomotiv sektöründe kullanılmak üzere hidrojenin üretilmesi, dağıtılması ve depolanması ile ilgili mevcut durum ortaya konarak eğilimi etkileyen zorluklar ve konuyla ilgili yaklaşımlar değerlendirilmiştir. Verimliliği en üst düzeye çıkarmak ve toplam sistemin kütlesini ve maliyetini en düşük düzeye indirmek için hidrojen yakıt hücreli araçların enerji depolama sistemleri ve güç devrelerini yönetecek mevcut kontrol stratejileri incelerek uygulanabilir bir kontrol stratejisi önerilmiştir.
 
In this MSc study, mainly the structure of fuel cell cars, technological development process, infrastructure requirements, environmental impact and hydrogen economy are examined. The studies/developments on the subject of fuel cell have been taken into consideration and the point reached in the automotive sector and the future have been handled together. The current situation with regard to the production, distribution, and storage of hydrogen for use in the automotive sector has been assessed the challenges and relevant approaches to the trend. A feasible control strategy has been proposed by reviewing current control strategies that govern energy storage systems and power circuits of hydrogen fuel cell vehicles in order to maximize efficiency and minimize mass and cost of the total system.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12508/1373

Koleksiyonlar

  • Makine Mühendisliği [57]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.