• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • İnşaat Mühendisliği
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • İnşaat Mühendisliği
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yük taşımacılığında optimizasyon tekniklerinin karşılaştırılması

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (3.619Mb)

Tarih

2020

Yazar

Gündoğdu, Haydar

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Gündoğdu, H. (2020). Yük taşımacılığında optimizasyon tekniklerinin karşılaştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü, Hatay.

Özet

Ülkemizde yolcu ve yük taşımacılığının yaklaşık % 90’nı diğer taşımacılık sistemleri ile karşılaştırıldığında daha düşük altyapı maliyetlerine sahip karayolları taşımacılığı ile gerçekleştirilmektedir. Ülkemizde son yıllarda mevcut karayolu ağlarındaki yatırımlar ile birlikte hava, demir, deniz ve boru taşımacılığı altyapılarında da ciddi yatırımlar gerçekleştirilerek taşımacılık sektörü güçlendirilmektedir. Taşımacılık sistemlerinin altyapılarının iyileştirilmesinin yanında taşıma mesafelerinin kısaltılması ve farklı taşımacılık sistemlerinde gerekli bağlantıları sağlayarak çok türlü taşımacılığın güçlendirilmesi ile taşımacılık maliyetlerinin azaltılması ülke ekonomilerine ciddi katkıları olmaktadır. Bu tez çalışmasında, taşımacılık maliyetlerinin düşürülmesi çalışmalarına katkı sağlamak amacı ile ülkemizdeki 81 şehirde bulunan Organize Sanayi Bölgeleri (OSB) arasında karayolu taşımacılığının optimum mesafe değeri hesaplanmaktadır. Yapılan çalışmada Gezgin Satıcı Problemi (GSP) baz alınarak Genetik Algoritma (GA), Lineer Optimizasyon (LO) ve Parçacıklı Sürü Optimizasyon (PSO) yöntemleri kullanılmaktadır. LO ile yapılan analizler sonucunda elde edilen optimum mesafe değeri 9923 km olarak hesaplanmaktadır. GA ile yapılan analizler sonucunda elde edilen optimum mesafe değeri 10689 km olarak hesaplanmaktadır. PSO ile yapılan analizler sonucunda elde edilen optimum mesafe değeri 11313 km olarak hesaplanmaktadır. LO, PSO ve GA yöntemleri sonucu elde edilen değeler birbirleri ile kıyaslandığında, Lineer Optimizasyonun genel anlamda daha iyi sonuç verdiği görülmektedir.
 
In our country, approximately 90% of passenger and cargo transportation is carried out by road transport with lower infrastructure costs compared to other transportation systems. The transportation sector is strengthened by making serious investments in the air, iron, sea and pipe transportation infrastructures along with the investments in the existing road networks in our country in recent years. In addition to improving the infrastructure of transportation systems, shortening the transportation distances and strengthening many kinds of transportation by providing the necessary connections in different transportation systems, and reducing transportation costs have serious contributions to the national economies. In this thesis, the optimum distance value of road transportation is calculated between the Organized Industrial Zones (OIZ) located in 81 cities in our country in order to contribute to the reduction of transportation costs. In the study, Genetic Algorithm (GA), Linear Optimization (LO) and Particle Swarm Optimization (PSO) methods are used based on the Traveling Salesman Problem (TSP). The optimum distance obtained as a result of the analyzes made with LOis calculated as 9923 km. The optimum distance obtained as a result of the analyzes with GA is calculated as 10689 km. The optimum distance obtained as a result of the analyzes with PSO is calculated as 11313 km. When the values obtained as a result of LO, PSO and GA methods are compared, it is seen that Linear Optimization generally gives better results
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12508/1399

Koleksiyonlar

  • İnşaat Mühendisliği [58]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.