• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Turizm Fakültesi
  • Seyehat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Turizm Fakültesi
  • Seyehat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Turizm Öğrencilerinin Hatay İli Somut Kültürel Miras Değerine Yönelik Algıları: İskenderun Teknik Üniversitesi Örneği

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.244Mb)

Tarih

2020

Yazar

Keskin, Mehmet
Saçlı, Çağrı
Efe, Dilek

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Keskin, M., Saçlı, Ç., Efe, D. (2020). Turizm Öğrencilerinin Hatay İli Somut Kültürel Miras Değerine Yönelik Algıları: İskenderun Teknik Üniversitesi Örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 8 (2) , 335-343. https://doi.org/10.18506/anemon.521811

Özet

Bu araştırma, 2017 yılında İskenderun Teknik Üniversitesi Turizm işletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu lisans öğrencilerinin Hatay’ın somut kültürel varlıklarına dair algılarının ölçülmesini amaçlamaktadır. Araştırmada, anket tekniği kullanılarak 338 adet anket verisine ulaşılmıştır. Araştırma da öğrencilerin Hatay’ın kültürel varlıklarına verdikleri önem derecesi ve ölçekler arasındaki ilişkiler tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin çeşitli kısıtlar doğrultusunda kültürel aktivitelere katılım gösteremedikleri ve son sınıfta öğrenim gören öğrencilerin bilgi birikim düzeylerinin ve 4. Sınıftaki öğrencilerin algı düzeylerinin alt sınıflardaki öğrencilere oranla daha yüksek olduğu görülmektedir.
 
This research aims to measure the perceptions of Iskenderun Technical University Tourism Management and Hotel Management School undergraduate students regarding the tangible cultural assets of Hatay. In the research, 338 questionnaire data were reached by using questionnaire technique. In the research, the degree of importance given to the cultural assets of Hatay and the relationships between the scales were tried to be determined. As a result of the study, it is seen that the students are not able to participate in cultural activities in line with various constraints, and the knowledge level of students in the last year and the perception levels of the students in the 4th grade are higher than the students in the lower grades.
 

Kaynak

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt

8

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.18506/anemon.521811
https://hdl.handle.net/20.500.12508/1564

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [666]
  • Makale Koleksiyonu [14]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.