• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
teknoversite
View Item 
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Turizm Fakültesi
  • Turizm İşletmeciliği
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Turizm Fakültesi
  • Turizm İşletmeciliği
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Restoran Çalışanlarının Hizmetkâr Liderlik Algıları ile İşe Adanmışlık Düzeyleri Arasındaki İlişki

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (555.0Kb)

Date

2019

Author

Cinnioğlu, Hasan
Saçlı, Çağrı

Metadata

Show full item record

Citation

Cinnioğlu, H., Saçlı, Ç. (2019). Restoran Çalışanlarının Hizmetkâr Liderlik Algıları ile İşe Adanmışlık Düzeyleri Arasındaki İlişki. İşletme Araştırmaları Dergisi, 11(3), 1769 - 1778.

Abstract

Amaç – Bu çalışmanın temel amacı, birinci sınıf restoran işletmesi çalışanlarının yöneticilerine yönelik hizmetkâr liderlik algıları ile işe adanmışlık duygusu arasındaki ilişkileri belirlemektir. Yöntem – Bu amacı gerçekleştirmek için, İstanbul ilinde faaliyet gösteren 388 birinci sınıf restoran işletmesi çalışanından soru formu aracığıyla veriler toplanmıştır. Katılımcılar basit tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Elde edilen verilerin analizi yapısal eşitlik modeli aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Bulgular – Çalışma sonucunda restoran çalışanlarının yöneticilerini birer hizmetkâr lider olarak algıladığı ve işe adanmışlık düzeylerinin orta seviyede olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamanda, algılanan hizmetkâr liderlik ile işe adanmışlık alt boyutları olan dinçlik, kendini adama ve yoğunlaşma arasında pozitif yönde ve anlamlı ilişkiler bulunmuştur Tartışma – Bu sonuçlara göre, restoran yöneticilerinin sadece işletmenin amaçlarına değil aynı zamanda çalışanların istek ve gereksinimlerine önem veren, güçlendirme yoluyla onların bireysel gelişimine katkı sağlayan, empati kurabilen ve etik davranan birer lider oldukları söylenebilir. Çalışanların işletme içindeki faaliyetlerini yerine getirirken, istekli ve mutlu bir şekilde çalıştıkları, işlerine büyük ölçüde konsantre oldukları, sektörün zor çalışma şartlarına rağmen işlerini severek yaptıkları ifade edilebilir. Çalışanlarının işe adanmışlık duygusunu arttırmak isteyen yöneticilerin bu duyguyu arttırabilecek bir liderlik davranışı sergilemesi gerekmektedir. Çalışanların istek ve gereksinimlerini göz önünde bulunduran, onların bireysel gelişimine destek veren hizmetkâr liderlik davranışı çalışanların işe adanmışlık duygusunu artırabilecek liderlik türlerinden bir tanesidir.
 
Purpose – The main purpose of this study is to determine the relationships between perceived servant leadership of restaurant employees related to their managers and levels of work engagement Design/methodology/approach – In order to achieve this aim 388 survey data were collected from first class restaurant employees in the city of İstanbul. Participants were selected by simple random sampling method and data analysed via structural equation model. Findings – As a result of this study it was determined that restaurant employees see their managers as servant leaders and have a moderate level of work engagement. It was also revealed that positive and meaningful relationships were also found between perceived servant leadership and the sub dimensions of work engagement such as vigor, dedication and absorption. Discussion – According to the results of this study, it can be said that restaurant managers are leaders who are not only interested in the goals of the business but also are interested in wishes, needs and individual development of employees through giving power, empathizing them and to behaving ethically. It can be stated that the employees work willingly and happily, concentrate on their work to a great extent while performing their activities within the enterprise, and they do their job lovingly despite the difficult working conditions of the sector. Managers who want to increase their employees' sense of dedication to work need to exhibit leadership behaviors that can increase this feeling. Servant leadership behavior, which takes into consideration the wishes and needs of employees and supports their individual development, is one of the types of leadership that can increase employees' sense of commitment.
 

Source

İşletme Araştırmaları Dergisi

Volume

11

Issue

3

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12508/1612

Collections

  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [666]
  • Makale Koleksiyonu [49]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeİSTE AuthorIndexed SourcesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeİSTE AuthorIndexed Sources

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Iskenderun Technical University || OAI-PMH ||

Iskenderun Technical University, İskenderun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Iskenderun Technical University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.