Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSüslü, Cemil
dc.contributor.authorEryılmaz, Gamze
dc.contributor.authorDemir, Elif
dc.date.accessioned2021-01-07T09:35:45Z
dc.date.available2021-01-07T09:35:45Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationSüslü, C., Eryılmaz, G. ve Demir, E. (2019). Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4): 1074-1090. https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.229en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26677/TR1010.2019.229
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/1649
dc.description.abstractÇalışmada destinasyonun turizm bazında bölgesel kalkınmada etkin olup olmadığı festival turizmi üzerinden ölçülmeye çalışılmıştır. Çalışma alanı olarak Mersin’in Silifke ilçesi belirlenmiştir. Silifke’de her yıl düzenlenen Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali ise çalışmanın ana temasını oluşturmaktadır. Festival turizmin bölgesel kalkınmaya katkılarını tespit etmek amacıyla 14 sorudan oluşan açık uçlu soru formu hazırlanmıştır. Araştırma verileri 11 katılımcıdan (İşletme sahipleri, Belediye Başkanı, Kaymakam vb.) yüz yüze görüşmelerle toplanmıştır. Elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulardan hareketle bölgede festival turizmine yönelik ilginin fazla olduğu ancak reklam, tanıtım, pazarlama faaliyetlerinin daha etkin hale getirilmesi gibi birtakım sonuçlara ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it has been tried to measure whether the destination is effective on the basis of tourism in regional development through festival tourism. The Silifke district of Mersin was determined as the study area. The International Music and Folklore Festival organized in Silifke every year constitutes the main theme of the study. An open-ended questionnaire consisting of 14 questions was prepared in order to determine the contribution of festival tourism to regional development. The survey data were collected from 11 participants (Business owners, Mayor, District Governor etc.) by face-to-face interviews. Content analysis was performed on the obtained data. Based on the findings, it was found that the interest for festival tourism in the region was high but the advertisement, promotion and marketing activities should be turned into more active.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürk Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.26677/TR1010.2019.229en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomik kalkınmaen_US
dc.subjectİçerik analizien_US
dc.subjectMersinen_US
dc.subjectSilifkeen_US
dc.subjectEconomic developmenten_US
dc.subjectContent analysisen_US
dc.titleFestival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivalien_US
dc.title.alternativeEconomic Development Effect of Festival Tourism: Silifke International Music and Folklore Festivalen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesi -- Otel ve Turizm İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4164-1552en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0588-8021en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2314-1300en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1074en_US
dc.identifier.endpage1090en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.isteauthorSüslü, Cemil
dc.contributor.isteauthorEryılmaz, Gamze
dc.contributor.isteauthorDemir, Elif
dc.relation.indexTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster