• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
teknoversite
View Item 
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
  • Havacılık Yönetimi
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
  • Havacılık Yönetimi
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Determinants of Capital Structure: Empirical Evidence From Traditional Airlines

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (1.005Mb)

Date

2018

Author

Kiracı, Kasım
Aydın, Nurhan

Metadata

Show full item record

Citation

Kiracı, K., Aydın, N. (2018). Determinants of Capital Structure: Empirical Evidence From Traditional Airlines. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 0(21), 173 - 186. https://doi.org/10.18092/ulikidince.363126

Abstract

The purpose of this study is to examine the factors that define capital structure of airlines with traditional business model by taking into account the capital structure theories. In line with this purpose, 31 airline companies, which have continuous financial data during the 2004-2015 period, were examined. Panel data analysis was used as a method in the study. Empirical findings of the study show that traditional airlines operate in line with the Trade-off Theory when determining their long-term debt ratio. In addition, findings of the study indicate that traditional airlines operate in line with the Pecking Order Theory when determining the total debt ratio, which also means that they tend to increase total leverage level.
 
Bu çalışmanın amacı geleneksel iş modeli uygulayan havayollarının sermaye yapısını belirleyen faktörlerin sermaye yapısına ilişkin teoriler dikkate alınarak incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda finansal verileri 2004-2015 döneminde süreklilik gösteren 31 havayolu şirketi incelenmiştir. Çalışmada yöntem olarak panel veri analizi kullanılmıştır. Çalışmanın ampirik bulguları geleneksel havayollarının uzun vadeli borç oranını belirlerken Dengeleme Teorisine uygun olarak hareket ettiğini ortaya koymaktadır. Buna ek olarak çalışmanın sonuçları, geleneksel havayollarının toplam borç oranlarının belirlenmesinde Finansman Hiyerarşisi Teorisine uygun olarak hareket edildiğini diğer bir ifadeyle toplam kaldıraç düzeyini arttırma eğiliminde olunduğunu göstermektedir.
 

Source

Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi

Issue

21

URI

https://doi.org/10.18092/ulikidince.363126
https://hdl.handle.net/20.500.12508/1680

Collections

  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [666]
  • Makale Koleksiyonu [47]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeİSTE AuthorIndexed SourcesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeİSTE AuthorIndexed Sources

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Iskenderun Technical University || OAI-PMH ||

Iskenderun Technical University, İskenderun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Iskenderun Technical University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.