• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
  • Havacılık Yönetimi
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
  • Havacılık Yönetimi
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Determinants of Capital Structure: Empirical Evidence From Traditional Airlines

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.005Mb)

Tarih

2018

Yazar

Kiracı, Kasım
Aydın, Nurhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Kiracı, K., Aydın, N. (2018). Determinants of Capital Structure: Empirical Evidence From Traditional Airlines. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 0(21), 173 - 186. https://doi.org/10.18092/ulikidince.363126

Özet

The purpose of this study is to examine the factors that define capital structure of airlines with traditional business model by taking into account the capital structure theories. In line with this purpose, 31 airline companies, which have continuous financial data during the 2004-2015 period, were examined. Panel data analysis was used as a method in the study. Empirical findings of the study show that traditional airlines operate in line with the Trade-off Theory when determining their long-term debt ratio. In addition, findings of the study indicate that traditional airlines operate in line with the Pecking Order Theory when determining the total debt ratio, which also means that they tend to increase total leverage level.
 
Bu çalışmanın amacı geleneksel iş modeli uygulayan havayollarının sermaye yapısını belirleyen faktörlerin sermaye yapısına ilişkin teoriler dikkate alınarak incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda finansal verileri 2004-2015 döneminde süreklilik gösteren 31 havayolu şirketi incelenmiştir. Çalışmada yöntem olarak panel veri analizi kullanılmıştır. Çalışmanın ampirik bulguları geleneksel havayollarının uzun vadeli borç oranını belirlerken Dengeleme Teorisine uygun olarak hareket ettiğini ortaya koymaktadır. Buna ek olarak çalışmanın sonuçları, geleneksel havayollarının toplam borç oranlarının belirlenmesinde Finansman Hiyerarşisi Teorisine uygun olarak hareket edildiğini diğer bir ifadeyle toplam kaldıraç düzeyini arttırma eğiliminde olunduğunu göstermektedir.
 

Kaynak

Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi

Sayı

21

Bağlantı

https://doi.org/10.18092/ulikidince.363126
https://hdl.handle.net/20.500.12508/1680

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [666]
  • Makale Koleksiyonu [47]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.