• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Efficient AC-DC power factor corrected boost converter design for battery charger in electric vehicles

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (6.577Mb)

Tarih

2021

Yazar

Türksoy, Ömer
Yılmaz, Ünal
Teke, Ahmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Turksoy, O., Yilmaz, U., Teke, A. (2021). Efficient AC-DC power factor corrected boost converter design for battery charger in electric vehicles. Energy, 221, art. no. 119765. https://doi.org/10.1016/j.energy.2021.119765

Özet

With the widespread use of electric vehicles (EVs), the design of a highly quality and efficient battery charger has become an important research topic. In this study, an efficient AC-DC power factor corrected (PFC) boost converter with active snubber cell (ASC) is proposed for the battery charger. ASC integrated into the AC-DC PFC boost converter turns on the main switch with zero voltage transition (ZVT) and turns off with zero current transition (ZCT), which among soft switching techniques for eliminating the switching losses. In addition, it has been provided that other switching elements are operated with soft switching. Soft switching conditions and unity power factor (PF) are achieved from light load to full load conditions. Unlike the soft-switched PFC converter circuits in the current literature, no current and voltage stresses have been observed on any component in the main converter and ASC circuits. The paper also presents the steady-state operating principles and design guidelines of the proposed converter in detail. The efficiency improvement between the hard switched counterpart has been verified by making detailed loss analysis. The proposed converter has been constructed as 3.3 kW and tested according to European efficiency standards with various case studies. The total harmonic distortion (THD) of input current has been measured as less than 5% in compliance with EN 6100-3-2 Class D Limits (A) standards.

Kaynak

Energy

Cilt

221

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.energy.2021.119765
https://hdl.handle.net/20.500.12508/1731

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1419]
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1457]
  • Makale Koleksiyonu [272]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.