• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Barbaros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi
  • Denizcilik İşletmeleri Yönetimi
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Barbaros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi
  • Denizcilik İşletmeleri Yönetimi
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Information sources used by charterers to select shipowners

Tarih

2021

Yazar

Baştuğ, Sedat
Deveci, Durmuş Ali

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Bastug, S., Deveci, D.A. (2021). Information sources used by charterers to select shipowners. International Journal of Shipping and Transport Logistics, 13 (3-4), pp. 233-259.

Özet

This study aims to identify the information search behaviour of charterers in selecting shipowners within a business-to-business framework. It focuses on charterers' information sources and how different factors (individual, organisational, and purchase-related) affect the information search since this construct is a major component of comprehensive theories of organisational buying behaviour. Understanding the buying behaviour of charterers also helps marketers to increase customer satisfaction. The analysis is based on questionnaire responses from 141 firms that have recently chartered vessels. From a principal components analysis, the study identified eight sets of information sources, of which impersonal, e-mails and reference-based information were the most important. The results show that the business-to-business information sources used by ship charterers vary significantly according to organisation size, centralisation, type of purchase, purchase complexity and experience. Further analyses revealed a significant relationship between these factors and business-to-business information sources, specifically between the importance of the purchase, perceived risk, formalisation, standardisation, personal stake, specialisation, and use of information resources. Finally, the study revealed a significant relationship between business-to-business information sources and customer satisfaction.

Kaynak

International Journal of Shipping and Transport Logistics

Cilt

13

Sayı

3-4

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12508/1780

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1417]
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1454]
  • Makale Koleksiyonu [29]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.