• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
  • Endüstri Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
  • Endüstri Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Comparative Analysis of Dropout Prediction in Massive Open Online Courses

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (3.090Mb)

Tarih

2021

Yazar

Şahin, Mehmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Şahin, M. (2021). A Comparative Analysis of Dropout Prediction in Massive Open Online Courses. Arabian Journal for Science and Engineering, 46 (2), pp. 1845-1861. https://doi.org/10.1007/s13369-020-05127-9

Özet

Massive open online courses (MOOCs) provide a valuable learning platform for global learners. They are extensively utilized by an increasing number of people from all over the world due to their remarkable features, including unlimited enrollment, the lack of location requirements, free access to a high number of courses, and structural similarity to traditional lectures. However, high dropout rates negatively affect their educational effectiveness. In this regard, as a trending research topic in recent years, the prediction of dropout rates in MOOCs has become a critical issue in terms of planning for the future and taking precautions. This study proposes a practical prediction approach for the student dropout problem of MOOCs. In this regard, an adaptive neuro-fuzzy inference system (ANFIS) is utilized for the prediction of dropout rates in MOOCs for the first time in this study. The proposed approach uses the capabilities of both neural networks and fuzzy inference systems; thus, it provides highly accurate predictions. The performance of the proposed ANFIS approach is benchmarked against various models developed based on several machine learning methods, including the decision tree, logistic regression, support vector machine, ensemble learning, and K-nearest neighbor methods. The results reveal that the proposed approach provides higher statistical accuracy than its benchmarks, meaning that the proposed approach can be used effectively for MOOCs.

Kaynak

Arabian Journal for Science and Engineering

Cilt

46

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s13369-020-05127-9
https://hdl.handle.net/20.500.12508/1793

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1419]
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1457]
  • Makale Koleksiyonu [85]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.