• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Recognizing Students and Detecting Student Engagement with Real-Time Image Processing

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (6.743Mb)

Tarih

2022

Yazar

Uçar, Mustafa Uğur
Özdemir, Ersin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Uçar, M.U., Özdemir, E. (2022). Recognizing Students and Detecting Student Engagement with Real-Time Image Processing. Electronics (Switzerland), 11 (9), art. no. 1500. https://doi.org/10.3390/electronics11091500

Özet

With COVID-19, formal education was interrupted in all countries and the importance of distance learning has increased. It is possible to teach any lesson with various communication tools but it is difficult to know how far this lesson reaches to the students. In this study, it is aimed to monitor the students in a classroom or in front of the computer with a camera in real time, recognizing their faces, their head poses, and scoring their distraction to detect student engagement based on their head poses and Eye Aspect Ratios. Distraction was determined by associating the students' attention with looking at the teacher or the camera in the right direction. The success of the face recognition and head pose estimation was tested by using the UPNA Head Pose Database and, as a result of the conducted tests, the most successful result in face recognition was obtained with the Local Binary Patterns method with a 98.95% recognition rate. In the classification of student engagement as Engaged and Not Engaged, support vector machine gave results with 72.4% accuracy. The developed system will be used to recognize and monitor students in the classroom or in front of the computer, and to determine the course flow autonomously.

Kaynak

Electronics (Switzerland)

Cilt

11

Sayı

9

Bağlantı

https://doi.org/10.3390/electronics11091500
https://hdl.handle.net/20.500.12508/2245

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1420]
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1460]
  • Makale Koleksiyonu [273]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.