• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Barbaros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi
  • Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Barbaros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi
  • Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A human reliability analysis for ship to ship LNG bunkering process under D-S evidence fusion HEART approach

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (836.1Kb)

Tarih

2022

Yazar

Uflaz, Esma
Sezer, Şükrü İlke
Akyüz, Emre
Arslan, Özcan
Kurt, Rafet Emek

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Uflaz, E., Sezer, S.I., Akyuz, E., Arslan, O., Kurt, R.E. (2022). A human reliability analysis for ship to ship LNG bunkering process under D-S evidence fusion HEART approach. Journal of Loss Prevention in the Process Industries, 80, art. no. 104887. https://doi.org/10.1016/j.jlp.2022.104887

Özet

LNG (Liquid Natural Gas) ship to ship bunkering process is quite a new concept for the maritime industry since the usage of LNG has been increasing worldwide. The LNG bunkering process poses a high risk due to human errors, while a minor error may be catastrophic. The expectation of the ship's crew is to carry out operations without any errors. Therefore, human reliability analysis (HRA) is paramount to improving operational safety during the ship to ship LNG bunkering process. In this context, this paper performs a systematic HRA under the D–S (Dempster-Shafer) evidence fusion-based HEART (human error assessment and reduction technique) approach. While the HEART quantifies human error for the tasks being performed, the extended D-S evidence fusion deals with the limitation of APOA (assessing the proportion of effect) calculation since it significantly relies on evaluating a single rater. The finding shows that human reliability for the ship to ship LNG bunkering process is 5.98E-01 and reasonable, but not at the desired level. The paper's outcomes will contribute to the utmost for LNG ship operators, safety inspectors, and ship owners to establish a safe and efficient ship to ship LNG bunkering process and minimise human error-based accidents.

Kaynak

Journal of Loss Prevention in the Process Industries

Cilt

80

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.jlp.2022.104887
https://hdl.handle.net/20.500.12508/2361

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1419]
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1457]
  • Makale Koleksiyonu [59]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.