• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Barbaros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi
  • Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Barbaros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi
  • Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

D-S evidence based FMECA approach to assess potential risks in ballast water system (BWS) on-board tanker ship

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.538Mb)

Tarih

2022

Yazar

Sezer, Şükrü İlke
Ceylan, Bulut Ozan
Akyüz, Emre
Arslan, Özcan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Sezer, S.I., Ceylan, B.O., Akyuz, E., Arslan, O. (2022). D-S evidence based FMECA approach to assess potential risks in ballast water system (BWS) on-board tanker ship.Journal of Ocean Engineering and Science. https://doi.org/10.1016/j.joes.2022.06.040

Özet

Ballast water is essential for cargo ships since it stabilizes vessels at sea. Most ships are equipped with a ballast water system (BWS) to maintain safe operating conditions. This paper attempts to perform a risk assessment for the BWS on-board tanker ship as it poses a major threat to the operational safety of the ship, marine environment, and cargo. To achieve this purpose, the paper utilizes a robust methodology integrating D-S evidence (Dempster-Shafer) theory and FMECA (Failure mode effects and criticality analysis). In the methodology, while the D-S evidence theory introduces a proper mathematical framework to handle epistemic uncertainty in the assessment of risk parameters and to prioritize failure modes as intended, the FMECA is capable of evaluating system potential failures and their causes. Hence, the risk priority number (RPN) can be calculated to assess potential hazards and their consequences in BWS on-board ships. Besides its theoretical insight, the paper contributes to marine safety inspectors, safety researchers, and HSEQ (Health, Safety, Environment, and Quality) managers to identify potential hazards, effects, and consequences in case of BWS failures on-board tanker ships.

Kaynak

Journal of Ocean Engineering and Science

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.joes.2022.06.040
https://hdl.handle.net/20.500.12508/2399

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1420]
  • Makale Koleksiyonu [59]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.