• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Meslek Yüksekokulları
  • Dörtyol Meslek Yüksekokulu
  • Bilgisayar Teknolojileri Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Meslek Yüksekokulları
  • Dörtyol Meslek Yüksekokulu
  • Bilgisayar Teknolojileri Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An Investigation of The Effect of Block-Based Programming and Unplugged Coding Activities on Fifth Graders’ Computational Thinking Skills, Self-Efficacy and Academic Performance

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (521.9Kb)

Tarih

2022

Yazar

Namlı, Nihan Arslan
Aybek, Birsel

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Namli, N.A., Aybek, B. (2022). An Investigation of The Effect of Block-Based Programming and Unplugged Coding Activities on Fifth Graders’ Computational Thinking Skills, Self-Efficacy and Academic Performance. Contemporary Educational Technology, 14 (1), art. no. ep341. https://doi.org/10.30935/cedtech/11477

Özet

This paper investigated the effect of block-based programming and unplugged coding teaching activities on fifth graders’ computational thinking skills, self-efficacy, and academic performance. The teaching activities were conducted within the scope of the “Problem-Solving and Programming” unit of the Information Technologies and Software (ITS) course. The sample consisted of 82 fifth graders of three public middle schools in the academic year of 2020-2021. Participants were recruited using random sampling. The study adopted an embedded mixed design. The quantitative stage employed a pretest-posttest randomized control group design, while the qualitative staged employed a case study. Quantitative data were collected using the Computational Thinking Self-efficacy Scale (CTSES), the International Informatics and Computational Thinking Activity Task Test (IICTATT), and a Computational Thinking Performance Test (CTPT) developed by the researcher. Qualitative data were collected using a semi-structured interview questionnaire. The quantitative data were analyzed using the Kruskal Wallis H, paired sample t-test, and ANCOVA test on the Statistical Package for Social Sciences (SPSS). The qualitative data were analyzed inductively using MAXQDA. There was no significant difference in CTSES scores between groups. Experimental 2 had higher IICTATT and CTPT scores than Experimental-1 and control groups. The qualitative findings were grouped into seven categories.

Kaynak

Contemporary Educational Technology

Cilt

14

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.30935/cedtech/11477
https://hdl.handle.net/20.500.12508/2404

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1420]
  • Makale Koleksiyonu [3]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.