Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtay, Metehan
dc.contributor.authorEroğlu, Yunus
dc.contributor.authorSeçkiner, Serap Ulusam
dc.date.accessioned2023-01-09T10:26:51Z
dc.date.available2023-01-09T10:26:51Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationAtay, M., Eroğlu, Y., Seçkiner, S. (2019). Yapay Sinir Ağları ve Adaptif Nörobulanık Sistemler ile 3. İstanbul Havalimanı Talep Tahmini ve Türk Hava Yolları İç Hat Filo Optimizasyonu. Endüstri Mühendisliği Dergisi, 30(2), 141 - 156.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/2564
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İstanbul Atatürk Havalimanı’na ikame olarak inşa edilen 3.İstanbul havalimanının gelecek yıllardaki yolcu, yük talebi ve iç hat filosunu tahminetmek ve planlayabilmektir. İstanbul Atatürk Havalimanının geçmiş dönem verileriile Yapay Sinir Ağları (YSA) ve Adaptif Ağ Tabanlı Bulanık Mantık Çıkarım Sistemi(ANFIS) yöntemleri kullanılarak tahminler yapılmış, finansal ve fiziksel kısıtlarkullanılarak uçak filosu çeşitli senaryolar altında planlanmıştır. Çalışmanınverileri, Türk İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından derlenmiş olup normalizasyonsürecine tabi tutulmuştur. Hata ölçüm metodu olarak Kare Kök Ortalama Hata(RMSE) ve Hata Kareleri Toplamı (SSE) karşılaştırmalı olarak kullanılmış veperformansları değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulgularında 3. Havalimanınınönümüzdeki senelerde tahmini yolcu ve yük değerlerinin yanında muhtemel talebekarşılık verip veremeyeceği ve havalimanının performans karakteristiği hakkındaönemli bilgiler elde edilmiştir .en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to estimate the passenger and freight demand of the 3rd Istanbul Airport, which was built as a substitute for the Istanbul Ataturk Airport with Artificial Neural Network (ANN) and Adaptive Neuro Fuzzy Inference System (ANFIS) methods and to plan the possible aircraft fleet using financial and physical constraints by considering scenarios in order to be able to carry out the anticipated operation volume using the past period data of Istanbul Ataturk Airport. The data of the study were compiled by the Turkish Statistical Institute (TUIK) and subjected to the normalization process. The Root Mean Square Error (RMSE) and the Sum of Square Error (SSE) were used as the error measurement method and their performances were evaluated. The findings of the study include important information about the airport's ability to respond to possible demand and the airport's performance characteristics, estimated passenger and cargo values for the coming years.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEndüstri Mühendisliği Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYapay sinir ağıen_US
dc.subjectBulanık mantıken_US
dc.subjectTahminlemeen_US
dc.subjectHavayolu filo planlamaen_US
dc.subjectArtificial neural networksen_US
dc.subjectFuzzy logicen_US
dc.subjectForecastingen_US
dc.subjectAirline fleet planningen_US
dc.titleYapay Sinir Ağları ve Adaptif Nörobulanık Sistemler ile 3. İstanbul Havalimanı Talep Tahmini ve Türk Hava Yolları İç Hat Filo Optimizasyonuen_US
dc.title.alternativeDemand Forecasting of 3. Istanbul Grand Airport Via Artificial Neural Networks and Adaptive Neuro Fuzzy Inference Systems for Optimization of Domestic Aircraft Fleet of Turkish Airlinesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEndüstri Mühendisliği Dergisien_US
dc.relation.journalJournal of Industrial Engineering
dc.contributor.departmentMühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi -- Endüstri Mühendisliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume30en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage141en_US
dc.identifier.endpage156en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.isteauthorEroğlu, Yunus
dc.relation.indexTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster