Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkan, Ercan
dc.contributor.authorAkkuş, Fatih
dc.date.accessioned2023-12-21T10:28:50Z
dc.date.available2023-12-21T10:28:50Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationAkkuş, Fatih. (2022). Yeni açılan Kuzey Kutup rotalarının deniz taşımacılığı ve ekonomik uygunluğu açısından değerlendirilmesi ve gemi maliyetlerine etkilerinin kıyaslama modeli ve analizi.(Yüksek Lisans Tezi). İskenderun Teknik Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Deniz Ulaştırma Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Hatay.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/2729
dc.description.abstractKüresel ısınmanın sonuçlarından biri olan kutup bölgesi buzlarının erimesi çevresel etkilerinin yanında Atlantik ve Pasifik arasındaki bölge ve limanları birbirine bağlayan deniz yollarına alternatif olarak küresel taşımacılığın kullanabileceği Arktik deniz yollarının ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Çalışmamızda bu bölgenin tarihsel durumu, ekonomik ve siyasal yapısının irdelenmesi ile bölgenin dinamikleri ortaya konulmuştur. Özellikle bu rotaların geleneksel rotalardan kısa olması hem maliyetler açısından rekabet imkanı sunması hem de küresel ısınmadan kaynaklı buzların çekilme sürecinin devam etmesinin sonucu olan Arktik rotaların daha uzun sezon açık kalabilme durumunun oluşabilirliği, bölgenin cazibesini arttıracağı düşünülmektedir. Yeni Arktik bölge rotalarının avantaj ve çekiciliğinin yanında gemi seyir emniyeti için yüksek riskli olması, arama kurtarma imkanlarının kısıtlılığı ve diğer altyapı bileşenlerinin yetersiz olması da negatif bir etki olarak ortaya çıkabileceği düşünülmektedir. Çalışmada, gemiler için geleneksel rotalar ile Arktik rotaları bulanık mantık yöntemiyle kıyaslanması yapılarak maliyetler açısından değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda Arktik suyollarının maliyetler açısından denizcilik endüstrisi için verimli bir alternatif olabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe melting of the polar ice, which is one of the consequences of global warming, has led to the emergence of Arctic sea routes, which can be used by global transportation, as an alternative to the sea routes connecting the regions and ports between the Atlantic and the Pacific, in addition to its environmental effects. In our study, the dynamics of the region were revealed by examining the historical situation, economic and political structure of this region. In particular, the fact that these routes are shorter than traditional routes both offer competitiveness in terms of costs and the continuation of the ice withdrawal period, which is the result of the continuation of global warming, makes the Arctic routes open for longer seasons, increasing the attractiveness of the region. In addition to this advantage and attractiveness of the new Arctic region routes, the high risk for ship navigation, the limited search and rescue opportunities and the insufficient other infrastructure components also appear as a negative effect. In our study, traditional routes for ships and Arctic routes were compared with the Fuzzy method and evaluated in terms of costs. As a result of the analysis, it was concluded that Arctic waterways can be an efficient alternative for the maritime industry in terms of costs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİskenderun Teknik Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Deniz Ulaştırma Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKuzey Kutup Bölgesi Seyrien_US
dc.subjectDenizcilik Ekonomisien_US
dc.subjectGemi İşletmeen_US
dc.subjectDeniz Taşımacılığı Maliyetlerien_US
dc.subjectArctic Navigationen_US
dc.subjectMaritime Economicsen_US
dc.subjectShip Mangementen_US
dc.subjectMaritime Shipping Costen_US
dc.titleYeni açılan Kuzey Kutup rotalarının deniz taşımacılığı ve ekonomik uygunluğu açısından değerlendirilmesi ve gemi maliyetlerine etkilerinin kıyaslama modeli ve analizien_US
dc.title.alternativeThe evaluation of the newly opened Arctic routes in terms of maritime shipping and economical viability and analysis of their effects on shipping costs by benchmarking modelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentDeniz Bilimleri ve Teknolojisi Fakültesien_US
dc.identifier.startpageIVen_US
dc.identifier.endpage151en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.isteauthorAkan, Ercan
dc.relation.indexİndeks Bilgisi Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster