Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHarman Aslan, Ebru
dc.contributor.authorDiker, Melisa
dc.date.accessioned2024-01-02T12:30:45Z
dc.date.available2024-01-02T12:30:45Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationHarman Aslan, E. Diker, M. (2023). Gençlerin Somut Kültürel Miras Farkındalığı: Erasmus+ Projesi Deneyiminden Perspektifler. Artium, 11(1), 13 - 32. https://doi.org/10.51664/artium.1167887.en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.51664/artium.1167887.
dc.identifier.urihttp://artium.hku.edu.tr/tr/pub/issue/72996/1167887
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/2859
dc.description.abstractKültürel miras, toplumların sürekli gelişen değerlerinin, inançlarının, bilgilerinin ve geleneklerinin bir yansıması olarak tanımlanan, somut ve soyut yönleri içeren geçmişten miras kalan bir kaynak grubudur. Bu mirasın çağdaş, bilimsel, yenilikçi ve sürdürülebilir yöntemlerle korunması için toplumsal farkındalık düzeyinin artması gerekmektedir. Kültürel mirasın geçmiş ve gelecek arasında kurduğu bağlar göz önüne alındığında, özellikle gençlerin geçmişin değerlerini anlaması ve takdir etmesi, kültürel mirasın korunması ve geleceğe aktarılmasının bir ön koşuludur. Bu bağlamda, gençlerin kültürel miras farkındalığını ve koruma süreçlerine katılımlarını artırmayı amaçlayan faaliyetler geliştirilmelidir. Bu çalışmada, gençler arasındaki somut kültürel miras ve korunmasına ilişkin farkındalık düzeyini arttırmaya yönelik “Geçmişten Geleceğe” isimli Erasmus+ Gençlik Değişimi projesi deneyimlerini paylaşmak ve projenin amacına ulaşma/başarılı olma düzeyini değerlendirmek amaçlanmıştır. Projeye üç farklı ülkeden 43 genç katılmıştır. Projede somut kültürel miras varlıkları hakkında “neyi, neden, nasıl koruyoruz?” temalarıyla hazırlanan 14 aktivite gerçekleştirilmiş ve aktivitelere ek olarak katılımcılara anket uygulanmıştır. Projede yapılan aktivitelerin çıktıları uzmanlar tarafından yorumlanarak; elde edilen anket bulguları ise betimleyici analiz kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonuçta gençlerin çoğunlukla somut kültürel mirasın tanımı, kapsamı ve sınıflandırmaları hakkında bilgi edindikleri, kültürel miras değerlerini kavradıkları, bu değerlerin en çok toplumsal farkındalık düzeyini arttırarak korunabileceğinin bilincine vardıkları ve benzer projelere katılma eğiliminde oldukları görülmüştüren_US
dc.description.abstractCultural heritage is a resource inherited from the past, including tangible and intangible assets, which is defined as a reflection of societies' ever-evolving values, beliefs, knowledge and traditions. To protect this heritage with modern, scientific, innovative and sustainable methods, it is necessary to increase the level of social awareness. Considering the links that cultural heritage establishes between the past and the future, the prerequisite for the preservation and transfer of cultural heritage to the future is that especially young people understand the values of the past. In this context, activities aiming to increase young people's awareness about cultural heritage and their participation in conservation processes should be developed. This study aimed to share the experiences of the Erasmus+ Youth Exchange project named "From the Past to the Future," which intended to raise awareness of tangible cultural heritage and its protection among young people and to evaluate the achievement level of the project. 43 young people from three different countries participated in this project. As part of this project, 14 activities prepared with the themes of "what, why and how we protect" were carried out about tangible cultural heritage assets; also, a questionnaire was applied to the participants. The outputs of the activities carried out in the project were interpreted by the experts, and the survey findings were evaluated using descriptive analysis. In conclusion, it was seen that young people mostly gained information about the definition, scope and classification of tangible cultural heritage, comprehended the values of cultural heritage, became aware that these values could be preserved by increasing the level of social awareness, and tended to participate in similar projectsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherArtium Architecture, Urbanism, Design and Constructionen_US
dc.relation.isversionof10.51664/artium.1167887en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSomut kültürel mirasen_US
dc.subjectFarkındalıken_US
dc.subjectKorumaen_US
dc.subjectHatayen_US
dc.subjectTangible culturalen_US
dc.subjectHeritageen_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.subjectConservationen_US
dc.subjectHatayen_US
dc.titleGençlerin Somut Kültürel Miras Farkındalığı: Erasmus+ Projesi Deneyiminden Perspektifleren_US
dc.title.alternativeYoung People's Awareness of Tangible Cultural Heritage: Perspectives from the Erasmus+ Project Experienceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalArtium Architecture, Urbanism, Design and Constructionen_US
dc.contributor.departmentMimarlık Fakültesi -- Mimarlık Bölümüen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage32en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.isteauthorHarman Aslan, Ebru
dc.contributor.isteauthorDiker, Melisa
dc.relation.indexTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster