Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz Uz, Canan
dc.date.accessioned2024-01-04T06:36:24Z
dc.date.available2024-01-04T06:36:24Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationYılmaz Uz, C. (2023). Marka imajı ve Hizmet Kalitesinin Güven Üzerindeki Etkisinde Müşteri Tatmininin Aracılık Rolü. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32(1), 179 - 194. https://doi.org/10.35379/cusosbil.1159788.en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35379/cusosbil.1159788.
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/cusosbil
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/2885
dc.description.abstractYolcuların aynı havayolu firmasını tercih etmeleri bu firmaların uzun vadeli müşteri ilişkileri kurabilmeleri adına önemli bir husustur. Havayolu firmalarının verdikleri hizmet kalitesinin yolcuların yeniden satın alma niyetlerine etkisi ve bu hizmet kalitesi ile marka imajının müşteri güveni üzerindeki etkisinde müşteri tatmininin aracılık rolünün belirlenmesi, araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi tercih edilerek seyahatlerinde en az bir kere havayolunu tercih eden 336 kişiye sosyal medya yardımı ile ulaşılmıştır. Veriler LISREL programı ile analiz edilerek önerilen model Yapısal Eşitlik Modeli ile test edilmiştir. Hizmet kalitesinin ve müşteri tatmininin yeniden satın alma niyeti üzerinde doğrudan ve pozitif bir etkisi olduğu, marka imajının müşteri tatmini ve müşteri güveni üzerinde olumlu etkisi olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca hizmet kalitesinin yeniden satın alma niyeti ve güven üzerindeki etkisi ile marka imajının güven üzerindeki etkisinde müşteri tatmininin aracılık rolünün olduğu, çalışmada ulaşılan sonuçlardan biridir. Müşteri tatmininin yeniden satın alma niyeti ve güveni doğrudan ve pozitif bir şekilde etkilediği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe fact that passengers prefer the same airline is an important issue for these companies to establish long-term customer relations. The purpose of the research is to determine the effect of the service quality provided by the airline companies on the repurchase intentions of the passengers and to determine the mediating role of customer satisfaction in the effect of this service quality and brand image on customer trust. In the research, convenience sampling method was preferred and 336 people who preferred the airline at least once in their travels were reached with the help of social media. The data were analyzed with the LISREL program and the proposed model was tested with the Structural Equation Model. It has been determined that service quality and customer satisfaction have a direct and positive effect on the repurchase intention and that the brand image has a positive effect on the customer satisfaction and customer trust. In addition, it is one of the results of the study that customer satisfaction has a mediating role in the effect of service quality on the repurchase intention and trust, and the effect of brand image on trust. It has been determined that customer satisfaction directly and positively affects repurchase intention and trust.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇukurova Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüvenen_US
dc.subjectHizmet kalitesien_US
dc.subjectMüşteri tatminien_US
dc.subjectMarka imajıen_US
dc.subjectYeniden satın alma niyetien_US
dc.subjectTrusten_US
dc.subjectService qualityen_US
dc.subjectCustomer satisfactionen_US
dc.subjectBrand imageen_US
dc.subjectRepurchase intentionen_US
dc.titleMarka imajı ve Hizmet Kalitesinin Güven Üzerindeki Etkisinde Müşteri Tatmininin Aracılık Rolüen_US
dc.title.alternativeThe Medıatıng role of customer satısfactıon and brand ımage ın the ımpact of trust and servıce qualıty on repurchase ıntentıonen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentHavacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi -- Havacılık Yönetimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage179en_US
dc.identifier.endpage194en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.isteauthorYılmaz Uz, Canan
dc.relation.indexTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster