Show simple item record

dc.contributor.authorÖzlem, Doğan
dc.date.accessioned2024-01-06T12:57:08Z
dc.date.available2024-01-06T12:57:08Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationDoğan, Ö. (2023).Kelime ilişkilendirme Testi” ile Muhasebe Algısının Tespiti: Lisans Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Muhasebe ve Denetime Bakış, 22(68), 263 - 276. https://doi.org/10.55322/mdbakis.1093339en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.55322/mdbakis.1093339
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/2927
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) tekniği ile lisans seviyesinde ilk kez“muhasebe” dersi alacak öğrencilerin bu dersle ilgili olarak bilişsel yapılarının belirlenmesidir.Araştırma İskenderun Teknik Üniversitesinde 2021-2022 Güz Dönemi’nde Havacılık Yönetimi veUluslararası İşletmecilik ve Ticaret bölümlerinde daha önce “Muhasebe” dersi almamış öğrencilerleyapılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere “muhasebe” anahtar kavramı verilmiş ve akıllarına ilkgelen 10 kelime ve ilgili bir cümle yazmaları istenmiştir. Çalışmada KİT sonucu 187 kelime 993kez tekrar edilmiş ve toplam 93 cümleye ulaşılmıştır. Katılımcıların anahtar kavrama verdiklericevaplar incelendiğinde en fazla “para, hesap, gelir-gider, matematik, vergi, hesaplama” kelimelerinintekrar edildiği tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin dersle ilgili olumlu- olumsuz önöğrenmelerinin tespiti için KİT kullanılabileceği ve bu sayede öğrencilerin derse ilgilerini artıracaköğrenme ortamlarının hazırlanmasına katkı sağlayacağı yorumu yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the cognitive structures of the students who will take the“accounting” course at the undergraduate level with the Word Association Test technique.The researchwas conducted with students who had not taken an “Accounting” course in business departments.The students participating in the research were given the keyword “accounting” and were asked towrite the first 10 words that came to their minds and form a sentence about the key concept. In thestudy, 187 words were repeated 993 times as a result of the word association test and a total of 93sentences were reached. When the answers given by the participants to the keyword were examined,it was determined that the words “money, account, income-expense, mathematics, tax, calculation”were mostly repeated. As a result of the study, it has been commented that the Word Association Testcan be used to determine the positive-negative pre-learning of the students about the lesson and thatit will contribute to the preparation of learning environments that will increase the students’ interestin the lesson.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odalar Birliğien_US
dc.relation.isversionof10.55322/mdbakis.1093339en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMuhasebe eğitimien_US
dc.subjectMuhasebeen_US
dc.subjectKelime ilişkilendirme testien_US
dc.subjectBilişsel yapıen_US
dc.subjectHazır bulunuşluken_US
dc.subjectAccountingen_US
dc.subjectWord assocation testsen_US
dc.subjectAccounting educationen_US
dc.subjectCognitive structureen_US
dc.subjectReadinessen_US
dc.titleKelime ilişkilendirme Testi” ile Muhasebe Algısının Tespiti: Lisans Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeDetermınıng the Perceptıon of Accountıng Wıth the “Word Assocıatıon Test”: A Research on Undergraduate Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBarbaros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi -- Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue68en_US
dc.identifier.startpage263en_US
dc.identifier.endpage276en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.isteauthorÖzlem, Doğan
dc.relation.indexTR-Dizinen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record