Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOktay, Tuğrul
dc.contributor.authorEraslan, Yüksel
dc.date.accessioned2024-01-15T11:32:40Z
dc.date.available2024-01-15T11:32:40Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationOktay, T. Eraslan, Y. (2023). Impacts of Tapered Wingtip on Lateral-Directional Stability Coefficients of a Morphing Fixed-wing UAV. Karadeniz Fen Bilimleri Dergisi, 13(4), 1540 - 1551. https://doi.org/10.31466/kfbd.1309152en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31466/kfbd.1309152
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/3004
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/kfbd/issue/81367/1309152
dc.description.abstractRecent developments in unmanned aerial vehicle (UAV) technologies have shown the possibility of morphing applications to provide improvement in various performance metrics in the desired manner. In rotary-wing UAVs, applications mainly focused on propeller blades and rotor arms, while efforts on fixed-wing UAVs mainly concentrated on the main wing and tail geometries. Although every morphing design has its own advantages and disadvantages, all of the applications have similar common purposes to have improved aerodynamics, flight performance, control responses, or a combination of such objectives. In that context, new morphing design attempts require a precise investigation of their pros and cons. Thus, in this study, a new morphing scenario of tapering morphing wingtip is applied to ZANKA-I fixed-wing UAV and investigated in terms of lateral-directional stability considerations. The lateral dynamic model of the aircraft is constituted and necessary aerodynamic, geometric, and inertial assessments are numerically and analytically performed. The lateral-directional stability coefficients are discussed and an improvement in lateral stability is obtained, while directional stability is found to be affected negatively by the morphing application.en_US
dc.description.abstractSon dönemlerde insansız hava aracı (İHA) teknolojilerindeki gelişim, başkalaşım uygulamalarının çeşitli hava aracı performans parametrelerinde iyileştirme elde edebilmek adına potansiyelini ortaya koymaktadır. Döner kanatlı İHA’larda uygulamalar genellikle pervane pal geometrisi ve rotor kolları üzerine odaklanmışken, sabit kanatlı İHA’larda ise girişimler özellikle kanat ve kuyruk geometrilerinde yoğunlaşmıştır. Her başkalaşım tasarımının kendine özgü avantaj ve dezavantajları olduğu bilinse de tüm uygulamaların aerodinamik, uçuş performansı, kontrol tutumu veya bunların bir kombinasyonu olan benzer ortak amaçlar çevresinde buluştuğu görülmektedir. Bu çerçevede, yeni başkalaşım tasarımı girişimlerinin özenli şekilde avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi gerekmektedir. Buradan hareketle, bu çalışmada, yeni bir başkalaşım senaryosu olarak ZANKA-I İHA kanat ucu konikleşme kabiliyetine sahip şekilde yeniden tasarlanmış ve yanal-yön kararlılığı açısından değerlendirilmiştir. Hava aracının yanal dinamik modeli oluşturulmuş ve bu süreçte ihtiyaç duyulan aerodinamik, geometrik ve ataletsel değişkenler analitik ve sayısal yöntemlerle elde edilmiştir. Yanal-yön kararlılığı katsayıları değerlendirildiğinde ise uygulamanın yanal kararlılıkta bir gelişme sağladığı görülmüş, fakat yön kararlılığında olumsuz etkilerin baskın olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherGiresun Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.31466/kfbd.1309152en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMorphingen_US
dc.subjectUnmanned aerial vehicleen_US
dc.subjectLateral stabilityen_US
dc.subjectDirectional stabilityen_US
dc.subjectBaşkalaşımen_US
dc.subjectİnsansız hava aracıen_US
dc.subjectYanal kararlılıken_US
dc.subjectYön kararlılığıen_US
dc.titleImpacts of Tapered Wingtip on Lateral-Directional Stability Coefficients of a Morphing Fixed-wing UAVen_US
dc.title.alternativeBaşkalaşabilen Sabit Kanatlı bir İnsansız Hava Aracında Sivrilen Kanat Ucunun Yanal ve Yön Kararlılık Katsayılarına Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKaradeniz Fen Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentİskenderun Meslek Yüksekokulu -- İnsansız Hava Aracı Teknolojisi ve Operatörlüğü Bölümüen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1540en_US
dc.identifier.endpage1551en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.isteauthorEraslan, Yüksel
dc.relation.indexTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster