• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
teknoversite
View Item 
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
  • Bilgisayar Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Fakülteler
  • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
  • Bilgisayar Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Detection of Road Damages Using Machine Learning Methods with Data Collected from Various Geographies: A Study on Türkiye

Thumbnail

View/Open

Tam metin / Full Text (2.231Mb)

Date

2024

Author

Kavcı, Ahmet Cihangir
Cansız,Ömer Faruk

Metadata

Show full item record

Citation

KAVCI, A. C., CANSIZ, Ö. F. (2024). Detection of Road Damages Using Machine Learning Methods with Data Collected from Various Geographies: A Study on Türkiye. Firat University journal of experimental and computational engineering (Online) , 3(3), 255 - 270. doi.org/10.62520/fujece.1421398

Abstract

Karayolu hasarı, özellikle sürücülerin konforunu ve güvenliğini ciddi şekilde etkilemektedir. Yollardaki hasarların tespiti, sadece ulaşım güvenliği açısından değil, aynı zamanda maliyet açısından da büyük önem taşımaktadır. Yol hasarlarının tespiti, erken müdahale ve onarımı sağlamak açısından kritik öneme sahiptir. Bu çalışmada, YOLO (You Only Look Once) v8 algoritmasının yol hasar tespit performansı, Çekya-Türkiye, Hindistan-Türkiye, ABD-Türkiye ve Japonya-Türkiye dahil olmak üzere farklı coğrafyalardan elde edilen veri setleri kullanılarak değerlendirildi. Bulgular, algoritmanın hasar tespit konusundaki yeteneklerini ve belirli hasar türlerini ayırt etmede karşılaştığı zorlukları ortaya koydu. Türkiye veri setinin oluşturulması için Hatay ilindeki yolların görüntüleri kaydedildi. Bu görüntüler, Microsoft'un VoTT uygulaması kullanılarak etiketlendi. Geliştirilen modeller arasında karşılaştırmalar ve değerlendirmeler yapıldı. Bu modeller arasında en iyi sonuçları Japonya-Türkiye modeli, 0.55 mAP ve 0.54 F1 skoru ile verdi. Modellerin sonuçları, hasarın görünümünün coğrafi konuma ve yol verilerinin kalitesine göre değiştiğini gösterdi. Yerel görüntülerden ve belirsiz hasar türlerinden oluşan verilerin eğitimde önemli olduğu gözlemlendi.

Source

Firat University journal of experimental and computational engineering (Online)

Volume

3

Issue

3

URI

https://dergipark.org.tr/en/pub/fujece
https://hdl.handle.net/20.500.12508/3297

Collections

  • Makale Koleksiyonu [82]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeİSTE AuthorIndexed SourcesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeİSTE AuthorIndexed Sources

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Iskenderun Technical University || OAI-PMH ||

Iskenderun Technical University, İskenderun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Iskenderun Technical University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.