• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | Scopus
  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | Scopus
  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Simulation of diesel hybrid electric vehicle containing hydrogen enriched CI engine

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (986.2Kb)

Tarih

2019

Yazar

Arat, Hüseyin Turan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Arat, H.T. (2019). Simulation of diesel hybrid electric vehicle containing hydrogen enriched CI engine. International Journal of Hydrogen Energy, pp. 10139-10146. https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2018.10.004

Özet

Hydrogen enrichment on diesel engines is a proven solution for both minimizing the undesirable emissions and fuel consumptions. Also, hybrid electric vehicles which manufactured for the same goal too, are playing an important movement during three decades in transportation sector. The combination of these two common-purpose technologies will give possibility to production of hybrid electric vehicles which have hydrogen-enriched internal combustion engine, in the near future. At this study, four type modelled vehicle; stock diesel vehicle (V1), hydrogen enrichment diesel vehicle (V2), hybrid electric vehicle which contains same diesel engine (V3) and hybrid electric vehicle that powered by hydrogen enrichment diesel engine (V4); simulated with AVL simulation tools for compared the performance and emission values, for the first time. V1 is outfitted by 3.0 L diesel engine. V2 is the hydrogen enriched version of V1 which hydrogen addition is conducted via intake manifold with 8% (vol/vol) enrichment. V1 and V2 were simulated under AVL Boost tool for analyzing the effects of hydrogen addition clearly. After that, V3 and V4 were modelled with AVL Cruise. V3 and V4 were coupled an electric motor (30 kW) with appropriate battery. In terms of performance and emissions results, vehicle types with hydrogen enriched diesel engines were given promising outputs when compared with without ones. In particular, V4 has revealing excellent performance. Under this study's circumstances, when compared V4 between stock one, 4.26% improvement was achieving on vehicle performance parameters. Additionally, the combined fuel consumption, NOx emission and CO2 emission decreases with 14.32%, 15% and 33% respectively, for comparison between V4 and V1. (C) 2018 Hydrogen Energy Publications LLC. Published by Elsevier Ltd. All rights reserved.

Kaynak

International Journal of Hydrogen Energy

Cilt

44

Sayı

20

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2018.10.004
https://hdl.handle.net/20.500.12508/558

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1420]
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1460]
  • Makale Koleksiyonu [78]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.