• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | Scopus
  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | Scopus
  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Experimental investigation of using 30HCNG fuel mixture on a non-modified diesel engine operated with various diesel replacement rates

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.351Mb)

Tarih

2016

Yazar

Arat, Hüseyin Turan
Baltacıoğlu, Mustafa Kaan
Aydın, Kadir
Özcanlı, Mustafa

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Arat, H.T., Baltacioglu, M.K., AydIn, K., Özcanli, M. (2016). Experimental investigation of using 30HCNG fuel mixture on a non-modified diesel engine operated with various diesel replacement rates. International Journal of Hydrogen Energy, 41 (4), pp. 3199-3207. https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2015.12.112

Özet

Pilot diesel injection phenomenon consisted by gaseous fuels such as hydrogen and natural gas; ensure the way of exert fuels without any structural modification in compression ignition engines. This study investigates of using 30HCNG (Hydrogenated Compressed Natural Gas) fuel mixture on a non-modified diesel engine operated with diesel fuel replacement rate experimentally. HCNG was used as an additional fuel with air fumigation in a non-modified diesel engine via intake manifold and reduction of diesel fuel by dint of pilot injection. Reduction of diesel fuel was prepared as two different substitutions like 25 and 50% diesel replacement rates controlled by stepping motor devices. 30% Hydrogen and 70% CNG (Compressed Natural Gas) (by volumes) fuel mixture were tested in a 3.6 L, four cylinders, four stroke and water coolant diesel test engine between 1200 and 2600 rpms. Effects of these two different diesel reductions on engine performance and exhaust emissions parameters were compared and illustrated with graphics as brake power, brake torque, and brake specific fuel consumption; CO, CO2 and NOx. Brake thermal efficiency and a minor cost analyses were also performed. It was observed that, 30HCNG fuel mixture with 50% diesel replacement rate affect the engine performance as brake torque, brake power and BSCF values were decreased 4.3%, 8%, 26.8% respectively. Exhaust emission values of NOx and CO2 were decreased 47.2%, 16.7% respectively; however CO emission values were increased 8%. Copyright (C) 2015, Hydrogen Energy Publications, LLC. Published by Elsevier Ltd. All rights reserved.

Kaynak

International Journal of Hydrogen Energy

Cilt

41

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2015.12.112
https://hdl.handle.net/20.500.12508/889

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1419]
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1457]
  • Makale Koleksiyonu [78]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.