• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Intelligent control of high energy efficient two-stage battery charger topology for electric vehicles

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (2.017Mb)

Tarih

2019

Yazar

Yılmaz, Ünal
Türksoy, Ömer
Teke, Ahmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yilmaz, U., Turksoy, O., Teke, A. (2019). Intelligent control of high energy efficient two-stage battery charger topology for electric vehicles. Energy, 186, art. no. 115825. https://doi.org/10.1016/j.energy.2019.07.155

Özet

The energy efficiency of the battery charging system directly affects the distance which electric vehicles can get with per charge process. In addition, reducing current harmonics distortion (THD) increases the electrical quality and power conversion performance. This paper proposes intelligent control of high-efficiency two-stage battery charger topology for electric vehicles (EVs). In the first stage, for low harmonics of input current, high power factor and high efficiency, the average current mode controlled ac/dc boost power factor (pf) correction method constructed and analyzed with 98% efficiency and the power factor is achieved higher than 0.99. Additionally, in the second stage, for high energy efficiency, higher battery lifespan and allowing EVs to get more miles with per charge, a half-bridge LLC resonant converter controlled with a designed artificial neural network (ANN). Moreover, the LLC resonant converter controlled under dynamic load to analysis system from no-load to full-load. A 3.1 kW powered system has been designed for this study, the efficiency of the system has been calculated based on European efficiency standards and the peak efficiency of the whole system is 96.2%, the load voltage ripple is less than 0.5 V and also total harmonic distortion of the source current is less than 5%. (C) 2019 Elsevier Ltd. All rights reserved.

Kaynak

Energy

Cilt

186

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.energy.2019.07.155
https://hdl.handle.net/20.500.12508/1172

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1417]
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1454]
  • Makale Koleksiyonu [272]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.