Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYurtlu, Murat
dc.contributor.authorAteş, Alpaslan
dc.date.accessioned2021-03-23T08:18:30Z
dc.date.available2021-03-23T08:18:30Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationYurtlu, M., Ateş, A. (2019). Online Kanal Yöneticisiyle Otel Oda Fiyatlandırmada Verim Yönetimi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16 (2), 207-228. https://doi.org/10.24010/soid.471106en_US
dc.identifier.issn2548-0871
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/1715
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24010/soid.471106
dc.description.abstractOtelcilik sektöründe pazarlama dağıtım kanallarında teknoloji kullanımı her geçen gün hızla artmaktadır. Verim yönetimiyle gelirleri artırmaya yönelik teknolojik uygulamalardan birisi de kanal yöneticisi yazılımlarıdır. Kanal yöneticisi yazılımlarının otellere avantaj sağlayıp sağlamadığının incelendiği bu çalışmada, sektörün pazarlama dağıtım yapısında çevrimiçi karmaşık yapısını etkin kontrol ile sağlayarak, zaman kazandırıcı özelliğinin operasyonel faaliyetlerine ve gelirlerine katkısı araştırılmıştır. İşletmeler kritik ve etkin dinamik fiyatlamalar yaparak, mevcut kapasitelerinde tam verimli bir doluluğa ulaşabilmektedir. Otellerin zaman zaman çevrimiçi pazarlama dağıtım kanallarında olumsuz durumlarla karşılaştıkları görülmektedir. Bu amaçla nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup ikincil veriler ve sektörden örnek olaylar literatür tarama yapılarak ele alınmış ve işletme faaliyetlerine olabilecek etkileri belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda kanal yöneticisi yazılımlarının otel satış dağıtım sisteminde yararlı olabileceği saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe technology’s usage is increasing day by day in marketing distribution channels in the hospitality firms. The channel manager software is one of the application of the technology to efficiently improve the revenue in hotel marketing distribution channels. In this study, which examines whether the channel manager software is advantageous for the hotels and the online complex structure in the distribution channels by providing with effective control for the time saving and dynamic pricing contribution to operational activities. Hoteliers can achieve their full capacity with full efficiency by making critical and efficient dynamic pricing. It is seen that the hotels meet with negative factors especially in the processing of e-commerce sales marketing. In the study, secondary data and case studies were analyzed by literature review and the effects that could be attributed to business activities were determined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSidas Medya Ajans Tanıtım Danışmanlık Ltd. Şti.en_US
dc.relation.isversionof10.24010/soid.471106en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOnline satışlaren_US
dc.subjectE-ticareten_US
dc.subjectFiyatlandırmaen_US
dc.subjectGelir yönetimien_US
dc.subjectOnline salesen_US
dc.subjectE-commerceen_US
dc.subjectPricingen_US
dc.subjectRevenue managementen_US
dc.titleOnline Kanal Yöneticisiyle Otel Oda Fiyatlandırmada Verim Yönetimien_US
dc.title.alternativeYield Management in Hotel Room Pricing With Online Channel Manageren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSeyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesi -- Turizm Rehberliği Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0933-2664en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0947-8401en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage207en_US
dc.identifier.endpage228en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.isteauthorYurtlu, Murat
dc.contributor.isteauthorAteş, Alpaslan
dc.relation.indexİndeks Bilgisi Yoken_US
dc.relation.indexTR-Dizin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster