UNESCO Yaratıcı Gastronomi Şehri Hatay'ın Yerel Gastronomi İşletmecilerinin Bakış Açısıyla Farkındalık Düzeyinin İncelenmesi
Künye
Demirtaş, N., Pektaş, K. (2020). UNESCO Yaratıcı Gastronomi Şehri Hatay'ın Yerel Gastronomi İşletmecilerinin Bakış Açısıyla Farkındalık Düzeyinin İncelenmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 2724 - 2745. https://doi.org/10.26677/TR1010.2020.506Özet
Bu çalışmada Hatay’ın UNESCO yaratıcı gastronomi şehri olması ile ilgili yerel gastronomi işletmelerinin farkındalık düzeyinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 8 yerel gastronomi işletmesi yöneticisi ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler Kasım-Aralık 2019 tarihleri arasında kasti örneklem yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Yapılan içerik analizinden hareketle, yöneticilerin; Hatay’ın turizm varlıklarına yönelik bilgi ve farkındalıklarının, gastronomi şehri algılarının, müşteri bilgilendirme faaliyetlerinin ve tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinin yüksek düzeyde oluğu sonucuna ulaşılmıştır. Tüm bu sonuçlar, yerel gastronomi işletmeleri yöneticilerinin Hatay’ın UNESCO yaratıcı gastronomi şehri ilan edilmesine yönelik bilgi ve farkındalık düzeylerinin yüksek olduğunu ifade etmektedir. Bununla birlikte yaratıcı gastronomi şehrine yönelik reklam, tanıtım, pazarlama gibi bölgesel yatırım ve projelere yönelik gerçekleştirilen faaliyetlerin yetersiz olduğu ifade edilmiştir. Söz konusu eksikliklerden dolayı Hatay’da gastronomi turizmine yönelik gelişmelerin sınırlı düzeyde kaldığı sonucuna ulaşılmıştır. In this study, it is aimed to examine the awareness level of local gastronomic establishments related to the fact that Hatay is a UNESCO creative gastronomic city. For this purpose, semi-structured interviews were held with 8 local gastronomic business managers. Interviews were carried out between November and December 2019 with the deliberate sampling method. Content analysis was applied to the obtained data. Based on the content analysis, the managers; It is concluded that Hatay's high level of knowledge and awareness of tourism assets, perceptions of gastronomy city, customer information activities and promotion and marketing activities. All these results indicate that the managers of local gastronomic enterprises have a high level of knowledge and awareness about declaring Hatay as a UNESCO creative gastronomic city. However, it has been stated that the activities carried out for regional investments and projects such as advertisement, promotion and marketing for the creative gastronomic city are insuffic ient. It is concluded that the developments regarding gastronomy tourism in Hatay remain limited due to these deficiencies.