Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöral, Ramazan
dc.contributor.authorYurtlu, Murat
dc.date.accessioned2021-10-04T08:33:29Z
dc.date.available2021-10-04T08:33:29Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationGöral, R., & Yurtlu, M. (2021). Uluslararası Seyahat ve Turizm Rekabetçilik Endeksi Kapsamında Türkiye’nin Güçlü ve Zayıf Yönlerinin Değerlendirilmesi. Sosyal, Beşeri Ve İdari Bilimler Dergisi, 4(6), 544–576. https://doi.org/10.26677/TR1010.2021.735en_US
dc.identifier.urihttps://www.sobibder.org/index.php/sobibder/article/view/174
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26677/TR1010.2021.735
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/1881
dc.description.abstractUluslararası rekabette yaşanan artış, turizm hedeflerini gerçekleştirmek isteyen destinasyonlar için rekabetçi güçlerin analizini, destinasyonu bekleyen fırsat ve tehditleri değerlendirmeyi zorunlu kılmaktadır. Alanyazında destinasyon rekabetçiliğinde önemli olan faktörlere yönelik çeşitli çalışmalar bulunmaktadır. Destinasyon rekabetçiliği konusunda yapılan en kapsamlı çalışmaların başında Dünya Ekonomik Forumu (WEF) tarafından oluşturulan Seyahat ve Turizm Rekabetçilik Endeksi (TTCI) raporu gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’nin turizmdeki uluslararası rekabetçi konumunu TTCI 2019 raporu verilerini esas alarak değerlendirmek ve mevcut görünümünü ortaya koyarak rekabetçi konumuna etki eden olumlu ve olumsuz faktörleri belirlemektir. Raporda 140 ülkeye ilişkin veriler yer almakta ve ülkeler, rapordaki dört ana faktör, 14 alt faktör ve alt faktörleri oluşturan toplam 90 gösterge üzerinden değerlendirilerek sıralanmaktadır. Çalışmada raporda yer alan 140 ülke 5’li gruplandırılarak Türkiye’nin rekabetçi konumu, ilgili gruplandırmaya yönelik değerlendirilmiştir. Buna göre; 1. Grup = Çok iyi (1-30. sırada bulunmak), 2. Grup = İyi (31-60. sırada bulunmak), 3. Grup = Orta (61-90. sırada bulunmak), 4. Grup = Zayıf (91-120. sırada bulunmak) ve 5. Grup = Çok zayıf (121-140. sırada bulunmak) biçiminde analiz yapılmıştır ve 140 ülke endekste yer alan her bir rekabetçilik faktörleri sıralamasına göre 5’li Gruplandırılmış Seri şeklinde düzenlenmiştir. Araştırmanın bulguları kapsamında Türkiye’nin Doğal ve Kültürel Kaynaklar açısından “çok iyi”, Altyapı ile Turizm Politikaları ve Koşulların Etkinleştirilmesi bakımından “iyi” bir sınıflamada yer aldığı belirlenmiştir. Dolayısıyla bu faktörler açısından turizm rekabetçiliğinde Türkiye’nin Güçlü olduğu değerlendirilebilir. Buna karşın Çen_US
dc.description.abstractThe increase in international competition necessitates the analysis of competitive forces and the evaluation of opportunities and threats awaiting the destination for destinations that want to achieve their tourism goals. In the literature, there are studies on factors that are important in destination competitiveness. One of the most comprehensive studies on destination competitiveness is the Travel and Tourism Competitiveness Index (TTCI) report created by the World Economic Forum (WEF). The purpose of this study is to evaluate the international competitive position of Turkey in tourism on the basis of TTCI 2019 report data and to determine the positive and negative factors that affect its competitive position by revealing its current appearance. The report includes data for 140 countries and countries are ranked by evaluating four main factors, 14 sub-factors and a total of 90 indicators that make up the sub-factors. In the study, 140 countries in the report were grouped in 5 and the competitive position of Turkey was evaluated for the related grouping. According to this; Group 1 = Very good (ranking 1-30), Group 2 = Good (ranking 31-60), Group 3 = Medium (ranking 61-90), Group 4 = Poor (91 Ranking -120) and Group 5 = Very poor (ranking 121-140) and 140 countries are arranged in 5-Group Grouped Series according to the order of competitiveness factors in the index. Within the scope of the findings of the research, it has been determined that Turkey is "very good" in terms of Natural and Cultural Resources and "good" in terms of Infrastructure and Tourism Policies and Conditions. Therefore, in terms of these factors, it can be evaluated that Turkey is strong in tourism competitiveness. On the other hand, it has been observed that it has a “medium” and declining appearance in terms of Environmental Factors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.26677/TR1010.2021.735en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDestinasyon rekabetçiliğien_US
dc.subjectRekabetçi üstünlüken_US
dc.subjectDünya ekonomik forumuen_US
dc.subjectDestination competitivenessen_US
dc.subjectCompetitive advantageen_US
dc.subjectWorld Economic Forum (WEF)en_US
dc.titleUluslararası Seyahat ve Turizm Rekabetçilik Endeksi Kapsamında Türkiye’nin Güçlü ve Zayıf Yönlerinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeInternational Travel and Tourism Competitiveness Index: Evaluation of Turkey's Strengths and Weaknessesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.relation.journalJournal of Social, Humanities and Administrative Sciences
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesi -- Turizm Rehberliği Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9826-042Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0947-8401en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage544en_US
dc.identifier.endpage576en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.isteauthorYurtlu, Murat
dc.relation.indexTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Makale Koleksiyonu [43]
    Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümüne ait makaleler bu koleksiyonda listelenir.

Basit öğe kaydını göster